Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 4 maj 2019

Värmland i mitt hjärta!!

Av Chatrine - 4 maj 2019 07:29

Jag ber om ursäkt över att jag skriver mycket om värmland och min morfar,

kanske inte så kul läsning för er men det är lite som terapi för mig att skriva om det/honom.


Min morfar var inte bara min morfar för mig som jag träffade en gång om året...,

han var min andra halva,

min absolut BÄSTA BÄSTA vän sen jag var liten,

han var mitt absoluta ALLT.

Hade jag inte haft mina barn idag hade jag redan vart hos honom för längesen kan jag säga.

Det är så svårt att leva utan honom,

jag vet inte hur man gör.

Barnen är luften jag andas,

men utan dom hade jag aldrig orkat ens försöka.

Dom ger mig kraft varje dag,

och dom älskade sin gammelmorfar och han älskade dom.

Jisses vad stolt han var när han fick bli gammelmorfar.

Novah var hans första barnbarnsbarn och den kärleken och stoltheten var SÅ vacker!!

Min son är även döpt efter min älskade morfar.

Morfar hette Pentti Juhani Sevilä,

gjorde en *twist* på namnet bara med stavelsen,

så sonen heter Elliot Johani Sevilä.

DET vart morfar så så stolt över med,

superkul.


    


Jag är så himla glad över alla foton vi har tillsammans,

det är MÅNGA.

Varenda lov och ledig tid jag kunde spendera hos morfar och mormor Ann så var jag där.

Hos dom har jag alltid haft mitt paradis och även mina

barn spenderar en vecka där varje sommar sen dom oxå va små nu.

En viss tomhet utan morfar finns juh självklart,

men vi har vår underbara mormor Ann som vi älskar massor!!

Nu är det bara 69 dagar kvar tills vi är där igen!!

Som vi längtar!!


 


Om exakt en vecka är det precis ett år sen som morfar spred sina vackra vingar till en plats

där vi ej kan va tillsammans mer...

Saknaden är så jobbig.

Jag tror inte att samma grindar öppnas för mig när det e min tur.

Min morfar var helt flawless,

aldrig ens arg eller irriterad.

Och OJ vad han har kämpat i sitt liv för att komma dit han var.

Han började sitt liv genom att vara ett finskt krigsbarn,

sen har hans resa vart svår MEN han lyckades.

Han var stor inom LO Metall oxå.

Jag har en liten "bok" om hans resa som hans fru skrivit,

mycket intressant att läsa även om man

inte kände honom.

Min man grät tom när han läste igenom den.

Vilken kämpe!


Helt galet att allt med hans aska inte e klart än.

Såfort någon går bort så kommer alla gamar fram och ska dra i allt.

USCH!

Morfar hade sin önskan klar och det är att bli spridd i havet mellan Sverige och Finland,

men det finns dom som tycker annat,

dom vill göra som DOM vill ha det.

Men jag hoppas hoppas verkligen att vi får igenom det så att morfar får som HAN ville ha det.

Jag har tappat den lilla respekt jag hade för vissa helt,

tycker det är skamligt att bete sig så.


Denna lyssnar jag ofta på,

blandade känslor men ibland får man ut dom jobbigaste känslorna

så man kan orka lite till.

Ibland ler jag bara för att alla fina minnen spelas

upp som en fin film i mitt hjärta.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Tisdag 30 april 06:29

Idag är det valborg , någon brasa ska jag o sonen såklart dra iväg och kolla på! Vart vet jag inte än dock men lutar mot Huddinge iaf. Och imorrn e vi lediga vilket alltid är skönt. På jobbet är det lite halvjobbig stämning just nu men vi hål...

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards