Cattarazzie

Alla inlägg under september 2018

Av Chatrine - 28 september 2018 11:30

Det känns verkligen som att alla bitar faller på plats mer och mer för varje dag som går.

Nya vänner,

gamla återvunna vänner,

jobbet går bra,

boendet är löst för mig och barnen.

Varje dag så mår jag bra,

både somnar och vaknar med ett leende och ny energi.

Barnen mår bättre märker jag.

Jag har verkligen startat om på en ny kula,

känns så underbart!!

Jag har verkligen funnit mig själv igen,

kommit tillbaka till mitt liv och alla mina vänner,

gör roliga saker och bara ler.

Nä det e toppen!!

Detta blir första fulla veckan utan barn,

känns galet men skönt att få lite egentid att kunna göra vad jag vill,

gå ut eller gå på bio eller bara slappa,

vad som helst lixom!!


Nu ska jag fortsätta min fredag som innehåller fina planer!!

Av Chatrine - 23 september 2018 21:10

Att bo med sin mamma igen när man är 32 och 2 barns mamma är inte det roligaste men men ibland har man inge val.
Söker eget som en tok men det e verkligen INTE lätt att hitta.

Jag mår bra för er som undrar eller bara är nyfikna.
Jag kommer nog ha svårt i början att vara utan min lilla kille en hel vecka,
men vet att han har det bra hos sin pappa då det e juh skönt det.
Vi är sams och bråkar inte vilket oxå är skönt.

Novah åkte hem till sin pappa idag,
helgen har vart bra.
Hon var på sitt första disko igår,
det hade vart kul sa hon.

Vi har vart ute massor i nya lekparken som vi har precis utanför oss.
Den blev fin men jag saknar dock något för dom minsta faktiskt.
Elliot är såpass motorisk att han lärde sig på en minut att klättra upp själv men dom som är mindre skulle juh kunnat fått något.
Men men den e fin iaf!

På tisdag begravs morfars urna...
Jag tänker inte vara med på den delen faktiskt för det var inte alls vad han ville.
Han ville bli spridd mellan Sverige och Finland i havet och den mannens sista önskan,
enda önskan han bett om får han ej uppfylld.
Det tänker inte jag stötta.
Plus att jag orkar ärligt talat inte det,
för jobbigt.
För vissa är det ingen stor sak medans det är jättestort för mig.
Men för mig var det inte bara en gammal man som försvann,
det var min andra halva som lämnade mig.
Jag är så tom utan morfar men jag vet stt det kommer bli ?lättare? med tiden.
För mig är det fortfarande så färskt,
inget har läkt....

Morfar,
jag saknar dig så himla mycket.
Den som hade fått mig att må bättre är den som lämnat....

Ikväll efter allt lekande i parkerna häromkring så tog jag och Elliot en fika hos vår Unni,
det var mysigt!

Min lilleman sover som en stock breve mig här i sängen.
Jag lyssnar på musik i hörlurarna och skriver,
kollar runt på nätet och funderar på om jag ska lägga mig och sova bara...
Vill att denna dag tar slut samtidigt som jag finner lugnet i mörkret på kvällen...

Av Chatrine - 17 september 2018 16:08

Tack för att jag får vara eran mamma,
största äran!
Ni är dom finaste i mitt liv,
mina ÄLSKADE barn!
Mina gryn!!
Det är för er jag kämpar på,
ger inte upp !
Ni är luften jag andas.
Jag behöver er som en blomma behöver vatten,
utan vatten dör den...
NI är mitt liv!
Ni är dom som ger mig styrka och ork!
När man hämtar er och ni spriiiinger fram med ett leende och ropar mamma för full hals,
DEN känslan är obeskrivlig!!
Jag känner mig så sjukt älskad av dom bästa just DÅ!!
Ni förgyller mitt liv!

Ni är allt!!

Mamma älskar er!!!!

...

Av Chatrine - 10 september 2018 19:20

Finns så himla mycket jag vill skriva,
men varje gång jag börjar blogga så försvinner orken.
Jag blir helt tom direkt när jag börjar skriva... vet inte vart jag ska börja,
vad är okej och inte liksom.
Mår lite sisådär för stunden då jag saknar min dotter,
sover riktigt dåligt,
andra saker spökar och det jobbigaste är fortfarande saknaden och tomheten efter morfar.
Jag är så vilsen utan honom.
Vet inte vem jag ska ringa nu när han inte finns kvar.
Nu ska jag natta Elliot så han orkar med dagis imorrn och jag ska upp kl 05:30 och sen jobba jobba!
Jag trivs på mitt iaf,
man kan stänga av sina känslor lite mer på jobbet än hemma och dra på ett smile!
Det är skönt.

Skapa flashcards