Cattarazzie

Alla inlägg under juni 2017

Av Chatrine - 29 juni 2017 12:29

Det e alltid jag som ringer alla andra har jag känt länge,
så jag testade att INTE ringa någon för att se vilka som skulle höra av sig.
Det fanns vissa jag trodde skulle ringa men som inte hört av sig alls,
har skickat mess men inge svar.
Tycker det e tråkigt,
men magkänslan stämde ännu en gång...!
Jag har mina sanna vänner som jag vet är äkta,
dom hör av sig.
Dom andra vet jag ej är 100% äkta och ärliga mot mig.
Tråkigt men sant,
har dock vetat det länge!
Igår träffade jag den mest äkta av dom alla,
den sannaste vän jag har och alltid haft i mitt liv!
Den absolut enda som vet om ALLT som hänt i mitt liv.
??

Jag är trött på att vara den som alltid ställer upp för alla andra,
från och med nu ställer jag upp för dom som även finns här för mig och min familj!

Av Chatrine - 20 juni 2017 20:33

Klockan e 07:22, kanske väntar en stund med morgonpromenaden, tills det e dags för Elliot att sova "frukost", så kanske vi kan ta en kaffe i lugn och ro hos Lillian eller Björn. Det e mysigt! Solen skiner och jag tror att det blir varmt idag med. Igår storstädade jag stugan så det blir så lite som möjligt att göra när det e dags att åka hem så M slipper vänta. Har packat ihop allt oxå så det bara är att lassa in i bilen och åka. Då kan man ta en kaffe tillsammans innan vi åker. Ska bli kul att se hur mina växter klarat sig, grannen skulle vattna dom åt mig och ta in posten så hoppas hon gjort det haha. Idag ska jag försöka ta extra fina foton på oss alla tillsammans, det e viktigt. Vad rastlös man blir när det inte finns något att göra, barnen e rastlösa (iaf Elliot) Novah kollar paddan. Och man själv vill bara sitta i lugn o ro och ta en kaffe typ. En VARM kaffe haha.

Nu e klockan 08:21
Wohooooo jag såg en älg, ÄNTLIGEN!! Dock va den för långt bort och försvann lika fort så jag kunde varken fota eller filma ? plus att jag pratade i telefon. MEN jag har sett en nu, vill dock se den bättre. Men tror vi väntar en stund till med vår promenad nu haha. Vill inte se den SÅ nära ?. Pratade nyss med grannen o hon har vattnat växterna, tack och bock ??? Just nu sitter M på planet, hoppas verkligen dom kommer hem hela och oskadda. Haha samtidigt e jag sååååklart sugen på att gå ut för att se om jag ser älgen ? Dom e juh SÅ vackra och ståtliga, skogens konung!!

Ska se om vi kan åka till lilla Ica butiken idag, har ingen mjölk kvar ?? Mitt kaffe gaaaah. Finns en pytteskvätt kvar. Sen tänkte jag att barnen kan få se den butiken oxå. Novah tycker juh det e kul så! Hoppas verkligen att hon haft en bra vecka.

Nu e klockan 10:32.
Vi kom nyss tillbak efter en promenad ner till sjön och tillbaka. Superskönt ute, varmt i solen och lite svalt i skuggan. Kanon! Lillian va ej hemma men vi mötte Björn påvägen, jag berättade att jag såg älgen imorse och han sa att den går där ibland på morgonen. Coolt! Haha, det e något jag aldrig tröttnar på. Sist jag va här såg jag inget djur alls tror jag. Nu har vi sett en groda, grodyngel, möss, en ödla (dock död) men jag vet vart dom bor, tänker inte säga det till Novah för då går hon dit. Ekorrar men dom ser vi hela tiden. När jag va liten såg man älgar, rådjur, ödlor, grodor osv heeeela tiden! Det va en älgmamma som brukade bada med sina 2 kalvar i morfar o Anns damm. Det va ofta man såg älgar förut, inte längre tyvärr...!
Fick för mig tidigare att det va idag vi skulle åka hem bara för att vi kom i tisdags, men vi åker imorrn. Så idag blir det att skapa extra många minnen om det går! ?? Kommer sakna att vara här samtidigt som det ska bli så skönt att komma hem! Eftersom vi äter "lunch" ca 13-14 på dagarna så äter vi lite innan. Så nu sitter Novah och äter så hon slipper gå hungrig till kl 14. Elliot fick en välling innan han somnade så han klarar sig en stund medans han sover, när han vaknat sen så ska han få lunch.
Hoppas M kommer såfort han kan, om han orkar. Nu längtar Novah hem oxå. 7 dagar prick e perfekt, men 8 dagar vart verkligen en dag för mycket, man e redo att komma hem och njuta nu, skicka ut Novah till kompisar, Elliot kan hänga på pappa och jag vill dricka kaffe ifred, HAHA!! Nä jag saknar M såklart men han e så sin sons när vi kommer hem, han saknar pappa såklart! Jag har ångrat mig angående att vilja bo här iaf, semester här e perfekt men skulle få spunk om jag bodde här. När man har tråkigt en stund såhär som jag har just nu så saknar man att kunna sätta sig på baksidan, glo på tv en sväng, kanske kolla lite serier osv. DET längtar jag oxå efter, att kolla på min serie. Fasen, glömde juh att spara ner ett par avsnitt eller någon vuxenfilm. Jag orkar inte se Bamse, Mumintrollen, Dora eller Peter och Draken Elliot en enda gång till. Haha gaaaah, det räcker att jag måste höra dom hela hela hela tiden!! Det e juh tur jag har mina offline listor på Spotify iallafall, för utan musik och bara barnfilmer hade jag blitt galen. Värre än läget redan e hehe. Snart borde M landa (tror jag iaf). Han skulle höra av sig direkt när han landat men det blir svårt då jag inte har mottagning hela tiden. Men ibland hittar jag ställen där jag får lite mottagning så jag kan ta emot sms iaf. Alltid nåt hehe!!

Hoppas vi kan åka en kort tur till Ica butiken snart när Elliot vaknat, Novah e och frågar Ann nu. ? Nope vart ingen tur till Ica men vi fick en mjölk av Ann.

Min dotter e sämst på att stänga dörrar efter sig.... plocka undan efter sig... kasta skräp i papperskorgen, ta undan sin disk osv... haha jag har tjatat heeeeela veckan ?

Klockan e 11:35.
Det känns som att tiden står helt stilla idag... e såååå uttråkad nu, så redo för hemgång. Funderar på att lägga mig och vila en stund, finns inget att göra nu. Elliot sover fortfarande så vågar man passa på kanske eller vaknar han strax!?! Hoppas M orkar köra idag redan, va glad jag skulle bli då. Jag provar att vila, man måste juh inte sova för det ?

Klockan är 20:21.
Elliot sover och Novah kollar paddan. Blir dock strax att lägga sig för oss båda. Vi har fikat med Lillian, Björn och sen hade vi en supermysig sista kvällsfika med morfar och Ann. Hon tkr inte om att va med på bild men jag hoppas vi får ta bild på oss alla imorrn innan vi åker ?? Viktigt för mig! Mats kommer komma tidig förmiddag vilket känns skönt. Blir nog ingen sista lunch tillsammans men en fika hinner vi nog. Så skönt att kunna prata normalt med M igen asså. Shit vad jag saknar honom. Men imorrn ses vi igen. Har precis pratat med honom o han e hemma nu efter en middag osv. Kommer dock sakna mitt paradis men borta bra men hemma bäst, så är det juh alltid. Mest kommer jag såklart sakna morfar, min min min ?? Isoäiti ?? Så, sista natten här i Värmlands skogar. Mixed feelings ?? Blir en lång resa hen imorrn, lunch på KFC Woop woop hehe!!! Nu ska jag natta min snorpa och sen sova själv!! Nattinatt ?

Av Chatrine - 20 juni 2017 07:20

Godmorgon! Klockan e nu 06:19, barnen sover fortfarande. Jag drömde en sån vidrig mardröm om lilleman så jag kunde inte somna om.... hua.... Drömde att jag skulle gå till dagis och hämta honom, men hittar honom liggandes på vägen medvetslös och blodig på ena sidan av huvudet. Fick ingen klarhet i om han andades eller inte då jag fick sån panik i drömmen och ringde ambulans. Men medans läkarna hjälpte honom så ringde jag dagis och dom påstod att han inte vart där den dagen, men jag lämnade honom där på morgonen. Vaknade innan jag vet vad som hände... då låg han (tack och lov) breve mig tryggt i sängen och snarkade. Fyfan asså vad man kan drömma ibland.
Haha och så typiskt att han sover längre än 6 nu när man själv klev upp då ? Nu sitter M på planet påväg hem till Sverige igen, wiiiiie. Måtte dom komma hem hela asså. Det e tydligen oväder där oxå, blir så nervös. Nu vill jag bara att min familj ska vara samlad igen, hela och säkra. Vi har vart ifrån varandra i 8 dagar nu, ganska länge för att va oss. Imorgon är vi alla hemma i skogås igen, ska bli skönt oxå faktiskt, även om jag kan stanna längre här med min morfar o Ann och bara mysa. Nu vaknade lilleman!!

Klockan e 6:45.
Barnen äter frukost, kollar paddan och busar samtidigt. Tror Novah kommer njuta av att få vara ifrån lillebror ett tag sen, även jag kommer njuta av lite lugn när han e på dagis igen, arbetet e igång och Novah e hos sin pappa. Att bara få sitta ner i lugn och ro och dricka EN kopp kaffe e svårt, haha man får jaga Elliot hela tiden, akta saker, flytta på saker osv. Novah e superduktig och hjälper mig med Elliot när hon har lust vilket ger mig ett par minuter av lugn. Även fast hon inte vill ibland så låter hon lillebror komma upp i hennes knä när han vill, hon e gullig hon ?? Älskar att se mina gryn tillsammans!!
Jahopp, vad ska man göra idag då?! Sista dagen i Värmland innan vi åker hem till Stockholm igen. Känns som att vi gjort allt man kan göra dagar som dessa. Inatt spöregnde det men nu skiner solen igen. Om vädret håller i sig och fortsätter vara fint så ska vi grilla till lunch, mums!
Om 4 dagar fyller jag år! ?

Nu ska jag ta ut barnen på en morgonpromenad, som vanligt!

Tjing

Av Chatrine - 19 juni 2017 21:53

Godmorgon, eller för mig e det mer förmiddag!!

Nu är klockan 08:24, Elliot klev upp kl 5 så han somnade nyss. Novah sitter och ritar, hon e juh så himla duktig. Hon har ärvt "ritgenen" som vi har!! Mammas tjejja ??? Idag ska vi åka till Årjäng och åka kana i svansen, wiiiie!! Och som vanligt kommer jag såklart att fota massor!! Vi lyssnar på musik, njuter av värmen vi har idag med, underbart!! På onsdag åker vi hem igen... blandade känslor, as always...! Hoppas vi får ta med en flaska hem med rabarbersaften ? Den vart riktigt god, och jag gillar inte ens rabarber annars, men mums!! Verkade inte va nå partaj på gubben idag, det e natt hos dom nu. Ringde vid 7 och då e klockan 1 på natten där. Han sov när jag ringde. Dom åker hem idag till Sverige. Hoppas dom haft en kanonresa, det verkar som det iallafall!!! Nope, nu ska jag ta mig en kaffe i lugn och ro medans lilleman sover!!

Klockan e 8:54.
Lyssnar på musik, låten Hold you down kom upp. Min o Anders låt. Tänker tillbaka på när du var med här hos morfar min bästa Anders. Inte många som vart här av mina vänner, men du ÄLSKADE att va här precis som jag. Ok jag älskar att va här mer än någon, meeen, du förstod helt klart varför jag alltid vill va här!! Hoppas du har en underbar sommar min älskade vän! Du ska veta att jag tänker på dig ofta, vi får ses snart. Vi pratar alltid om det men inget händer, haha. När jag kommer hem måste vi ses, saknar min Lunkentuss juh!!! ?

Lite gnäll här nu då.... vet inte om det e någon 6års trots eller VAD men fröken lyssnar inte ett dugg på mig. Jag gömmer godiset och säger att hon inte får äta godis nu, det första hon gör såfort jag går på toa eller nåt e att ta fram nåt godis och äta. Slänger kläderna på golvet fast jag heeeeeeela tiden säger att hon ska lägga dom i fåtöljen.... gaaah. Jag tjatar och tjatar men helt i onödan känns det som. Nu har vi vart med varandra 24/7 i 9 dagar, man trampar nog varandra på tårna tillslut. Hon saknar nog sin pappa, lillebror och bonusmamma ganska mycket oxå, och hon kan nog inte uttrycka sina känslor helt kanske, då blir det nog omvänt till trots mot mig. Jag förstår henne samtidigt, en lillebror som konstant ska busa med henne, en mamma som tjatar osv. Jag ger nog Elliot mer uppmärksamhet tycker hon, svårt att förklara för henne att jag måste ha koll på honom hela tiden. Men såfort han sover e jag med bara henne. Försöker verkligen göra det HON vill och vara med henne såfort jag kan. Tack och lov så "räddar" Ann mig genom att göra massa saker med bara Novah, så hon får stå i centrum lixom. Igår tex ville hon baka pepparkakor så det fick hon göra, rabarbersaft, rabarberkaka, dom tog en långpromenad själva igår med hunden, hoppade i Anns väns studsmatta osv. Ann gör både mig och Novah en stor tjänst genom att "avlasta" mig med henne samtidigt som hon "avlastar" Novah från oss och gör roliga saker med henne!! Och idag (som jag skrivit flera gånger) ska vi till Årjäng, Novah älskar oxå trollet, sen ska Novah få välja vad vi ska äta till lunch. Just nu (kl e 09:07) e hon uppe hos Ann och morfar, vi ska nog åka snart tror jag. Vi väntar bara på att Ann ska bli klar. Jag o Elliot klev upp kl 5, vi 3 har vart klara ett tag nu!! Morgonpigga gänget, men lät Novah sova så hon klev upp kl 7 och käkade frulle osv. Skönt att va helt klara när det e dags att åka. Får se om Elliot hunnit sova klart innan vi åker bara, annars får han somna om i bilen. Nu e Novah tillbaka, Ann o Morfar äter frukost. Kanske tar en stund då innan vi åker hehe. Men vad gör det, vi har inte bråttom direkt och klockan är inte mkt ännu heller!

Nu e klockan 09:50.
Nu ska vi snart åka fick jag precis veta. Piffade till håret på både mig och Novah, kan va kul att va lite extra fin när man ska in till stan, tycker jag iallafall. Skötväskan till Elliot e packad och klar oxå. Tyvärr kommer inte morfar att följa med till stan, han väntar hemma, han orkar inte då han har svårt att gå, men det kommer bli kul ändå ??

Nu är klockan 21:35.
Barnen sover gott. Vi har haft en kanondag verkligen, bus o lek i Årjäng, åkt kana i trollsvansen wiiiie. Haha jag oxå såklart!! ? Det är ett måste!! Vi köpte med oss thaimat hem som lunch, morfar älskar det, vi andra med MUMS!! Blev över så det vart min middag medans Novah och Elliot åt pasta carbonara ? mkt nöjda barn! Har pratat med M ikväll så nu e jag nöjd och jag hoppas dom alla kommer hem hela, DÅ är jag nöjd och lugn ?? Saknar honom som fan asså. Tomt utan varandra såhär, samtidigt som sådant e nyttigt (jag vet). Snacka om att vädret vände du, det SPÖREGNAR och åskar. Tur vi tog in den torra tvätten innan haha!! Tänkte gå ner och ringa min Fuckfäääjz meeeeen detta väder får mig att vilja ringa imorrn istället. Love ya Fuckfäääjz ??? Gillar INTE detta oväder när man e ensam i skogen med 2 sovande barn. Imorrn kvar och sen på onsdag kommer M, wiiiehuhu... blandade känslor (tjatig jag vet)!

Gabbi, om du läser min blogg, du minns juh What would you do? Asså låten från vändelsö tiden? Det e den ljusa killen i Panetoz, om du inte redan visste det. Fick för mig det någon gång och frågade honom och han svarade ja. Han vart lite paff över att jag ens hade den ?? Kom att tänka på det just nu bara för att jag lyssnar på den för stunden!!

Snacka om arbetarkvinna, det är min morfars fru kan jag lova! Jisses vad hon pysslar med sina växter, deras tomt e STOR så imponerad kan man lugnt säga att jag e. Där har ni en dam med krut i, grymt underbar!!! Och så hon tar hand om min fina morfar, så vackert!! Deras kärlek e så äkta!! Haha klockan e 21:45 och nu tänker jag gå och lägga mig, har inte så mkt att göra själv. Nu har jag haft min "kvällsro", skrivit lite och njutit av lugnet. Nu e jag nöjd igen hehe!! Godnatt alla fina!

Tjillevippen!!

Av Chatrine - 18 juni 2017 20:46

Okej, nu tänker jag göra såhär... jag kommer skriva lite då och då under hela dagen så inlägget blir långt istället för korta tråkiga rader.

Så, just nu är klockan 10:06, jag och Novah passar på att ha en mysig stund medans lillterror sover. Ann fixar med grillen så jag gissar på att det blir en grill lunch, mums!! Hon dricker monsterläsk (blå dåre) och jag en red bull. Jag har sett första kvarten på filmen så därför passar jag på att skriva lite samtidigt, men frågade Novah om det var okej vilket hon sa att det var. Samtidigt som jag trivs här som fisken i vattnet så längtar jag hem ibland, iaf när det gäller barnen, för jag kan inte underhålla dom på det sätt dom vill hela tiden. Ibland har man tråkigt, och ibland tycker jag att dom behöver "rastas" och då blir det en promenad (ja igeeeen) haha. Vi kollar på Peter och Draken Elliot. Mysig och spännande film på samma gång. Men som vanligt i Disney filmer så dör en eller båda föräldrarna, varför egentligen? Vad e Disneys poäng med det?!! Hm!
Ni vet när man kollar på film med barn , asså samma film och dom ska upprepa allt man nyss själv såg oxå och berätta vad dom sa ? haha gaaaah!! Och råkar man skratta åt nåt så ska fröken låtsas skratta i typ en kvart. Haha jaaaa vad säger man ? det går bra nu!

Nu är klockan 11:40.
Nu har vi sett klart filmen Peter och Draken Elliot, jättebra var den tycker jag. Nu ska vi gå upp och umgås med världens bästa Morfar och Ann, myspys!

Nu är klockan 19:16.
Mums vilken lunch vi åt idag. Novah och Ann gjorde pasta från grunden osv, kanon. Novah hade rivit äkta parmesan och gjort sallad osv, smaskigt!! Hon e så himla duktig. Ann är otroligt pysslig osv vilket Novah tycker e superkul. Efter lunchen gick jag och Elliot på en kort promenad, när vi kommer tillbaka så står Novah och bakar pepparkakor (haha mitt i sommaren) sötnos. Varför inte, kaka som kaka hehe. Nu vid 18 tiden så startade jag en maskin tvätt (2 fyllda Ica påsar, stor tvättmaskin, vill ha en sååån). Sen direkt efter så tog jag, Ann, Novah och Elliot en promenad med hunden, men jag vände tillbaka hem nere vid sjön, medan Ann och Novah fortsatte. Dom skulle till udden så Novah lär somna gott sen då det e en bit dit och sen hela vägen tillbaka hem igen!! Om 20 minuter är min maskin klar, då ska den hängas och så hoppas vi att det inte regnar inatt!! Det luktar så himla gott om kläderna när dom torkar ute i det fria PLUS att det torkar så himla fort. Regnar det inget inatt e allt torrt imorrn bitti när vi kliver upp!! Underbart!! 3 dagar kvar här hos morfar. Som vanligt blandade känslor till tusen. Samtidigt som det ska bli lite skönt att komma hem, saknar M osv, så kommer jag inte heller vilja åka. (Tror tyvärr detta e sista tillsammans med morfar) men jag hoppas VERKLIGEN att jg har fel!! Den dagen DET sker kommer jag inte veta vart jag ska ta vägen, han e min bästis, min moffis, min hjälte, jag mitt allt helt enkelt!!! Jag har tagit 3400 kort sen vi kom hit haha, och det e 3 dagar kvar, japp!! Elliot somnade påvägen hem från sjön, vid 18:30 ca så jag hoppas verkligen att han sover för natten nu. Sjukt jobbigt om han vaknar vid 21 och ska va vaken i 2 timmar typ. Gaaaah!!!! Imorgon ska jag, Ann och barnen åka in till Årjäng, åka i trollet SÅKLART!!! Det missar vi aldrig någonsin när vi är här asså, det e typ bår tradition! Ni som vet ni vet, ni som inte hajjar vad jag pratar om för troll får se bilder här imorrn. Wiiiiie ska bli så kul, älskar älskar Årjäng!! Bara 10 minuter kvar på tvättmaskinen. Men åååh, jag pratade med M, dom skulle ha picknick i Central Park nu, hur mysigt e inte det lixom. Det e med i alla filmer typ, kul grej! ?

Nu e klockan 20:39.
Elliot vaknade en sväng men drack en välling och somnade om så nu hoppas jag han sover för natten. Tvätten e hängd och Novah hittade en vän till Ann som har studsmatta som hon får låna när hon vill för den "e hennes" men hon har den här. Gulligt!! Ska nog lägga mig tidigt ikväll, känner mig nöjd med dagen plus att jag e heeelt slut!!! Va lite skönt att blogga på detta sätt, känner ingen stress alls då, ni vet att det kommer ett långt inlägg om hela dagen till kvällen. Men nu ska jag ringa Mats och kolla läget en snabbis innan jag går in igen!!

Godnatt från Värmland ??

Av Chatrine - 18 juni 2017 09:58

God förmiddag mina läsare!
Idag startade vi dagen genom att kliva upp kl 7, äta frukost och sen gick vi på en morgonpromenad, vilket vi gör varje dag. Vi promenerar säkert 5-6 gånger om dagen till sjön och tillbaka, ibland stannar vi till hos Lillian eller Björn och tar en fika på vägen. Dom bor halvvägs till sjön. Nu har Elliot somnat så nu tänkte jag och Novah kolla lite film ifred medans vi kan!! Pratade nyss med min kära karl, han skulle gå och lägga sig då kl e 4 på morgonen där. Fick höra att svärmor hade haft en fantastisk födelsedag, det glädjer mig. Hon fyllde 70!!
Tjing!

Av Chatrine - 16 juni 2017 15:48

Phuuuu.... vi har haft det underbart som alltid. MEN gnälliga barn eller överaktiva barn som är överallt kan bli jobbigt.... Elliot älskar verkligen att va här och han upptäcker verkligen allt, allt och åter allt. River o röjer haha. Vi promenerar till och från stranden ca 5-6 gånger om dagen för att göra av med extra energi. En promenad dit o tillbaka e ca som att gå till centrum och tillbaka, inte så farligt. Men barnen e superduktiga och går massor hela tiden utan gnäll. Dom trivs!! Just nu e kl 15:34 när jag skriver, publicerar som vanligt senare när jag "går till mottagningen" hehe. Pratade med Mats för en stund sen, haha när kl e 14:30 här e den 8:30 hos honom, halvjobbigt när vi ska passa in varandra hehe. Dom skulle käka frukost medans vi hade gjort klart halva dagen haha!! Lovely! Han har skickat lite bilder, ser så coolt ut. Novah kollar paddan just nu och en pigg/övertrött Elliot härjar o busar hehe. Tänkte gå upp med barnen o tvätta och duscha nu. Dags hehe. Rätt skönt att inte ha mottagning hela tiden, då sitter man juh bara med luren o uppdaterar fb heeeela tiden, nu gör jag det när Elliot sover eller när vi e ute och promenerar ibland. Kommer juh lägga upp ett album sen när vi e hemma igen så försöker att inte uppdatera med för många bilder hehe. Nope dags att gå upp till duschen nu, tjing!!

Av Chatrine - 14 juni 2017 22:40

Yes, nu är morfar hemma igen! Känns skönt, NU kan jag slappna av helt. Hjälpte honom in från spöregnet och sa att jag snart kommer upp till dom, för Elliot sover. Och så får morfar en stund att landa hemma innan alla barnbarns barn hoppar på honom och kramas osv. Världens bästa morfar har jag! Dock känner jag idag just att detta med mottagningen suger då det spöregnar haha. Idag åt vi älgbiffar med pastasallad till lunch, mmmmmmmums!! Det va riktigt gott kan jag lova hehe! Novah åt bara pastasallad när hon fick veta att det va älg, snuttan, hon älskar älgar!! Imorrn ska vi nog åka in till stan, shoppa lite i Töcksfors , ska bli Nice. Eller om vi åker till Årjäng och åker kana i trollsvansen, vet ej ännu. Men till en affär ska vi iaf. Kommer bli jobbigt med tidsskillnaden mellan mig o Mats när han e i NY, men det går nog bra, hoppas jag haha. Med tanke på hur svårt det redan e att få tag på varandra pga mottagningen (som knappt ej existerar) så lär det juh bli sjukt mkt svårare när han e där. Novah sitter och ritar, Elliot sover och jag tittar ut på regnet o önskar att vi oxå hade 28 grader varmt i solen som hemma på balkongen, buhu. Men det gör inget egentligen för jag har sällskap av morfar o Ann o barnen, allt jag längtat efter väldigt länge så jag klagar inte. Skönt att han e hemma igen nu känner jag. Såfort Elliot vaknat ska vi gå upp till Morfar o Ann och ha en "Välkommen hem" fika för honom, Novah o jag har plockat blommor, Novah och Ann har bakat en rabarberkaka och Ann har gjort flädersaft. MUMS!!! Det går då verkligen ingen nöd på oss inte hehe. ? Har musik på, fast låg volym sådär skönt. Till middag blir det pasta och köttfärssås, ska bli gott. Haha jag längtar till fikan med morfar och sen till att klockan blir 20 så Elliot somnat för natten. Sen tänkte jag kolla på en film med Novah och sen sova. Så himla trött.

Och nu flera timmar senare, nu e klockan 22:26.

Hah jag började att somna breve Elliot runt 16, sen vart vi väckta vid 18 för då var det dags för fikan. Haha trötta. Sen fikade vi och morfar och Elliot fann varandra direkt som vanligt fast det gått ett år sen sist. Novah o Elliot busade massa med morfar. Sen när barnen busade själva la morfar armen om mig och sa: Jag minns när du var så liten och jag fick jaga dig överallt, men lugn det går över. Jag älskar min morfar så obeskrivligt mycket. Älskar när vi pratar minnen!! Sen tog jag o barnen en promenad som vanligt, ner till sjön, stannade till en snabbis vid Lillian o bestämde att vi skulle ses imorrn efter att vi kommit hem från Töcksfors. Björn o hans vän gick oxå ner till sjön, Sigge hade vi med oss oxå såklart, det brukar vi ha! Sen tog det 50 min att natta lilleman, haha nedrans powernap (men va skönt det va, så trött). Novah somnade innan Elliot, själv. Men det märks på barnen att denna friska luft och allt promenerande osv varje dag gör dom gott. Tror inte Novah tänker på hur mkt hon faktiskt går när vi går till sjön och tillbaka flera gånger om dagen. 6600 steg, tycker jag e ganska bra för idag då vi vart inne väldans mkt då det spöregnade halva dagen.

Facetimade med älskling innan jag la mig oxå. Nu ska jag bara ut en snabbis på altan så jag kan publicera detta haha. Saknar honom redan så så mkt. Fasen hela dagens kort lyckades jag klippa ut o spara på datorn, brukar juh kopiera och spara dom jag vill hani albumet sen när jag lägger upp mitt semester album via mobilen, gaaah. Ni som fattar ni fattar, irriterande!!! Nope nu ska jag sova för efter frukosten ska vi till stan, alltid kul!!!

Godnatt från en harmonisk, lugn och lycklig tjej!! Mmmm landet, älskar detta!! Bästa morfar & Ann ??

Nattinatt!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards