Cattarazzie

Alla inlägg under juli 2018

Av Chatrine - 24 juli 2018 12:19

Min bästa vän och andra halva,
du fattas mig!

Den 11e maj lämnade min morfar detta jordeliv,
spred sina vingar och lämnade en stor saknad och sorg efter sig.
Jag är... var van att ringa honom mellan 2-4 gånger i veckan och prata,
vi pratade om allt mellan himmel och jord jämt.
Jag saknar våra samtal,
vet inte vem jag ska ringa längre...
Men jag är tacksam för att vi har kvar min älskade Ann,
bonusmormor och även barnen älskar henne och om 11 dagar åker vi ner till henne igen.
Blir såklart tomt utan morfar men Ann finns där så vi kommer ha så underbart!

Påvägen ner ska vi köpa med oss KFC till middag till oss alla,
det älskar vi.
Gjorde samma sak förra året så jag och Ann skrattade och bestämde att det kunde bli en grej varje år.
Det är juh såååååå GOTT!!!

Varenda dag så saknar jag dig morfar,
min fina moffis!
Usch det har aldrig gjort såhär ont förut någonsin inom mig.
Hela tiden saknar jag dig,
tänker på dig och allt påminner om dig på ett eller annat sätt!!
Jag har stängt av mina känslor så gott jag kan varenda dag sen du spred dina vingar.
Jag bryter ihop totalt annars.
Jag hade tex velat ringa dig och berätta om konserten och säga att jag oxå äntligen fått se dom nu.

Din ceremoni var fin,
bättre än jag förväntat mig absolut.
Jag satt längst fram med mamma, K, Novah och mormor.
Höll på att få en panikattack eller liknande under tiden inne i kapellet men K lugnade ner mig.
Han tog min hand och höll den hårt och samma lugn din röst gav mig gav han mig där.
Jag vart förvånad men tyckte det va skönt.
Usch det var så jäkla jobbigt morfar,
jag grät när jag såg alla stå där utanför kapellet i St Botvid....
Då revs allt upp igen... o igen... osv.
Detta är så svårt för mig,
verkligheten kommer komma ikapp mig när jag o barnen är i Värmland,
då kommer jag inte kunna låtsas att du är där hemma längre....

Vill bara att du kommer tillbaka....

Av Chatrine - 24 juli 2018 11:53

Förra året i november så fick jag en GRYM födelsedagspresent i förväg,
biljett till att se Guns N Roses på Ullevi.
Så,
I lördags åkte jag, Mats och Micke ner till Göteborg för att se dom.
Resan ner var rolig bara den med dom 2 i fram hehe.

När vi var framme så stannade vi på en liten indisk restaurang och käkade,
helt okej men man e van vid bättre indisk mat så kanske e lite kräsen hehe.
Killarna var inte imponerade av maten alls, men alla blev mätta iallafall vilket var huvudsaken kan jag känna.
Sen efter det så gick vi till ett litet sporthak breve Ullevi och tog en kall i solen.

Och här mötte Palle, Lulle, Magnus och David upp oss.
Vi hade så sjukt kul och jag var ensam tjej i världens bästa killgäng.
Det va så kul och jag var sååå taggad inför att se Guns N Roseeees man!!!
Woho!!

Och sen innan konserten var jag såklart tvungen att köpa en Guns N Roses tröja,
va inte så supersugen på en t-shirt så vart grymt glad när jag väl kom fram och det var min tur och jag såg att dom hade munkteöjor tjihoooo,
klart det blev en munktröja!!!
Älskar den!!!

Igårkväll på jobbet så satt jag o en av mina boende och kollade på alla videos och foton och lyssnade osv.
Han älskar Guns N Roses så det va riktigt kul att göra med en varsin kaffe.
Man såg verkligen hur han reste tillbaka i tiden då han själv vart på deras konsert för hundra år sen,
åh han såg så lycklig ut!!!

Det var en riktigt bra konsert och jag kan fortfarande inte fatta att jag har sett dom på riktigt!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards