Cattarazzie

Alla inlägg under december 2022

Av Chatrine - 31 december 2022 10:29

Gott nytt år allihopa,
önskar er en fantastisk ny start på det nya året och att ni alla mår bra!!

Vi kommer ha en lugn middag hemma med familjen och kanske någon vän eller två.
Hoppas ni får en härlig och skön nyårsafton med glatt humör och roliga nya minnen som skänker er glädje framöver!!
Jag känner på mig att denna nyårsafton kommer vara en av dom bästa!!

Vi har äntligen återställt köket,
vi hade en vägg där innan för att få ett extra rum men nu när rummet i princip står tomt så ville vi ha köket tillbaka igen,
och herrejösses va SKÖNT det är!!
Så snyggt !
Har massa fler planer för köket så det är kul att se fram emot.
Vi har fått upp lite tavlor osv så det ser bra ut redan men ej klart.

Jag har inga nyårslöften osv för dom hålls aldrig haha,
MEN jag har däremot lovat mig själv att sluta engagera mig i personer som fullständigt skiter I en faktiskt.
Bort bort bort med alla energitjuvar osv.
Vill du inte ha mig i ditt liv är det DIN förlust och inte min.
Jag kunde inte bry mig mindre längre.
Jag har mina människor omkring mig.
Min cirkel må va liten men den är äkta och fylld med kärlek och lojalitet!!

Peace and love,
Gott nytt år fina!!

Av Chatrine - 21 december 2022 13:45

Omg vad jag längtar....
Om bara 3 dagar är det julafton,
äntligen !!
Ja jag ÄLSKAR julafton ,
det är så himla mysigt.
Vi ska fira hos min svägerska o svåger som alltid vilket alltid är så himla mysigt !
På fredag har jag tagit ledigt ,
japp det är sant haha.
Då ska jag julhandla det sista men i år är jag redan klar med hälften av klapparna plus att det sista som ska handlas vet jag vad det är så det kommer gå fort.
Yeeeeey!!

Haha jag är sååååå taggad,
längtar ihjäl mig.
Kolla kalle anka,
äta god mat och gänga med familj o vänner osv ,
jag bara älskart!

Jag börjar redan fira på morgonen med familjen hemma.
Alla får varsin morgongåva och barnen får sina julsteumpor fyllda med gott och blandat och små saker att roa sig med tills alla klappar öppnas senare när tomten kommer.
Vi har alltid en tomte såklart.

LÄNGTAR

God jul allihopa och jag önskar er en härlig julafton

Av Chatrine - 16 december 2022 09:20

Ensamhet är ett så stort problem här i världen och jag tänker så ofta på våra äldre som sitter ensamma på tex julafton osv,
dom tycker om att höra vad vi från hemtjänsten ska göra,
dom vill gärna höra om barnen osv.
Inte alla såklart.
Men många har inget annat eller får inte heller besök från någon annan än oss,
det gör ont i hjärtat och många gånger kan man inte släppa dom i tanken medans man själv kommer hem till familj,
sällskap osv.

Vi som tar hand om våra äldre gör vårt bästa för att dom ska ha det bra,
tex att sitta o prata en stund gör mer än man tror men sen när man går känner man sig även nästan elak som lämnar hen ensam fast man kommer tillbaka igen sen.
Önskar så att jag kunde göra mer....

Av Chatrine - 16 december 2022 05:52

Idag har vi julbord med jobbet,
ska bli roligt.
Fredag är det oxå tjihoo.
Jag tycker dagarna bara flyger förbi,
tiden går så fort.
Hoppas våren kommer lika fort .
Jag hoppas ni får en fin dag,
gå försiktigt för det är svinkallt och det e så kallt ute.
Strax 4e advent oxå,
herrejösses man hänger knappt med.
Men det är oxå skönt att dagarna går så fort förbi på ett sätt med,
man hinner inte bli trött eller så,
tycker jag iaf,
man behöver inte vänta på julen så länge som man annars gör haha.

Jag älskar julen och allt som hör till,
pyssel med barnen och all julbelysning osv,
så himla mysigt.
Men det blir tomt när man tar ner allt,
det tar en stund att vänja sig av med.

Nä nu är det dags att gå till bussen,
work work!

Ha en fin fredag!

Av Chatrine - 2 december 2022 09:13

Fredag,
allas favoritdag!!

Att jobba måndag till fredag 7-16 har vart mitt drömschema sen jag började min karriär inom vården.
Jag trodde jag hade hittat det bästa jobbet ever när jag började på mitt senaste,
tills det bolaget blev uppköpt.
Alltså,
SÅHÄR bra har jag ALDRIG någonsin trivts på ett arbete.
Har världens bästa chef,
samordnare och kollegor och underbara kunder osv.
Bästa bästa bästa!

Nu har jag dessutom ÄNTLIGEN lyckats få över Lotta till oss,
som jag jobbat på det hehe.
Hon trivs oxå kanon!

Idag är det fredag och i helgen vankas det middag med vänner,
som äntligen dejtar.
WIIIE!
Vädret är ingen höjdare MEN med tanke på att det ska bli kallt as hell och snö osv så ska jag inte klaga.
Lite regn har inte skadat någon.

Tänk att det redan är andra advent på söndag,
tiden bara flyger förbi.
Hoppas våren kommer lika fort som vintern gjorde.
Jag köpte trisskalendrar till oss vuxna,
lite kul att skrapa till morgonkaffet,
ny tillfällig rutin under december.
På nyår vet jag inte ännu vad vi ska hitta på ,
det återstår att se.

Imorrn åker min fackfäääjz till Thailand med snibben,
hon har lovat att plocka någon snäcka eller sten,
får se om hon kommer ihåg det haha.
Önskar en underbar resa!!
Kom hem säkert o vid liv så är jag nöjd!

Som vanligt lovar jag att försöka blogga bättre,
glömmer bort jämt i vardagen.
Händer juh inte så mycket,
man jobbar, äter, sover och börjar om.

Ha en fin dag den som läser !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards