Cattarazzie

Alla inlägg under augusti 2016

Av Chatrine - 31 augusti 2016 17:52

Med tanke på att vi ej har mottagning hela tiden så skriver jag inlägg som jag postar senare när mottagning finns. Just nu är klockan 15:43!

Blä bara 3 dagar kvar tills vi åker hem igen, jag e aldrig redo att åka hem från morfar, älskar att dricka morgon kaffe med honom varje dag, skulle kunna göra det för resten av mitt liv! Älskar min morfar mer än ord kan beskriva!! Morfars flicka!

Novah och gammel mormor bakade äppelpaj idag som vi ska äta till fikat senare. Idag åt vi smarrig kyckling med ris och mormors gooooda sallad, mums!! Ja jag kallar Ann för mormor då hon har vart min bonusmormor sen jag va liten, sålänge jag kan minnas!! Älskar henne!! Hon tar så väl hand om morfar med och jag kan GARANTERA att det e tack vare henne som vi har honom kvar i livet än! Så mycket kärlek!

Novah pratade med sin mormor idag ( ja min mamma ) och vi bestämde att vi ska hit igen till hösten tillsammans. Dock blir det nog bara en helg då men det e bättre än inget såklart! Då blir nog morfar glad med när han får träffa sin dotter igen! Så det ser jag fram emot redan!

Just nu sover Elliot och Novah kollar film, jag skriver och dricker kaffe! Har skickat massa kort till mamma från vår semester! Novah ville oxå visa sina nya skor som gammelmormor och gammelmorfar köpt till henne och den svarta puma jumpern som Elliot fått!!

Wohoo imorrn ska vi åka till Årjäng, då ska vi åka rutschkana i trollets svans, ja ni får se kort på det imorrn så ni hajar vad jag menar haha! Sen ska visst jag få nya kläder med berättade mormor wiiiiie! Så himla mysigt att få bli bortskämd av dom bästa, lovely!! Förra gången vi va här så åkte Novah i svansen oxå ( e bara ett måste när vi e här och har vart sen vi var små!! ). Men hon minns inte det, då va hon bara 3,5 år. Så det ska bli riktigt mysigt imorrn. Vi ska fika i Årjäng oxå vilket jag ser fram emot! Vi gör massor tillsammans hela tiden, massa massa mys! Kärleken tar aldrig slut, den är oändlig!! Aldrig sura miner eller så, haha ja förutom hos trotsiga 5 åringen då haha, men det går över fort!

Vi ha det så bäst så ni förstår inte! Morfar och mormor Ann är så underbara att jag ej kan förklara! Och Novah älskar älskar att hjälpa gammelmormor med saker, dom diskar, bakar, hämtar ägg och ved osv osv, härligt att se!! Vi promenerar varje dag till sjön och tillbaka för det e sååå mysigt! Vi hälsade på Lilian idag med och tog en fika tillsammans! Åh jag vill inte åka hem, dessa dagar kommer gå för fort och så vips e man hemma i Sthlm igen och längtar tillbaka.... varenda gång vi åker hem igen så gråter jag, vill inte lämna dom här, vill alltid alltid vara här! Min favorit plats i hela världen, mitt paradis!!!!

Nu är klockan 16:37!

Snart vaknar nog Elliot skulle jag tro, då e det dags att äta lite middag och sen efter det gå upp till morfar och mormor Ann och äta den goda äppelpajen hon och Novah bakade tillsammans tidigare idag, ska bli smarrigt!! Nu har vi ritat och tagit ner tvätten som vi hängde tidigare, den e redan torr, torkar fort när det hänger utomhus, skönt! Luktar natur med, underbart!

Och Anns egengjorda röda vinbärs saft är juh heeeeeelt amazing, så himla god!!! Hon ska lära mig att koka saft, det ska bli roligt faktiskt!! Ska bli spännande att se hur den saften blir, vem vet kanske upptäcker att det e min grej! Det e juh skoj att baka osv, sen när andra tycker det man gjort är gott blir man extra peppad tycker jag!

Jag skriver medans jag sitter i köket på messenger men spar hela texten för att sen kunna publicera den i bloggen, så därför kan det bli ganska mycket att läsa, kanske inte så jätte intressant att läsa för er andra men men, jag tycker det e skoj att skriva, älskar att blogga! Även fast jag ej bloggar så ofta kanske men försöker hela tiden bli bättre på det faktiskt!

Har hittat en skön norsk radio kanal som spelar super blandat, kanon kul att höra vissa låtar! Haha just nu spelas I Will survive, den lyssnar man inte på så ofta annars hehe, men den e bra!!

Kan tipsa om en bra film, Farväl till maffian heter den, riktigt bra!! Såg halva igårkväll och ska se klart den ikväll när även Novah sover tänkte jag, whoop whoop tillsammans med min "lilla" godis burk från godis fabriken höhö!! En sak ska bli kul att göra när vi kommer hem till Sthlm igen, det e att ladda upp ett Värmland 2016 album på Facebook så ni alla får se hur vackert det är här, men det måste upplevas, mer harmoniskt ställe finns inte! Detta e balsam för min själ att vara här! Får verkligen ladda upp mina batterier och mer älskad kan man inte bli, även fast min man älskar mig såklart, men inget slår kärleken och gemenskapen här!!! Underbart!!!

Hmm, är det någon ens som läser min blogg? Haha vem vet!!

Nu är det dags för fika!!

Av Chatrine - 30 augusti 2016 17:05

Nu e vi inne på dag 4 hos morfar och Ann!
Vi har det underbart bra och det finns mottagning lite här och där så kan uppdatera lite ibland men skönt e det att kunna ringa hem till mannen när jag vill!
Att se morfar och bonusmormor tillsammans med småttingarna är en obeskrivligt underbar syn!!
Jag älskart!!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Chatrine - 27 augusti 2016 08:57

Idag åker jag till min morfar och bonusmormor i Värmland!
Det finns ingen mottagning där på mobilen så att ni vet,
ingen idé att försöka ringa mig!
Men vill ni ha tag på mig så skicka sms så ser jag dom om jag åker till stan eller affären,
då kan jag ringa!
Äntligen ska vi få ses igen,
som jag längtar!

Puss på er och ha en bra vecka!

Av Chatrine - 19 augusti 2016 10:43

Jag har alltid kul tillsammans med mini me!

Av Chatrine - 19 augusti 2016 09:13

Idag kommer dom största barnen hem efter några dagar dagar hos sin mamma!
Fullt hus igen,
ska bli skönt att ha hela familjen samlad igen!

Novah och Elliot busar för fullt just nu efter frukosten,
mina morgonpigga pluttar!
Den kärlek,
energi,
styrka och glädje dessa 2 älskade barn ger mig är obeskrivlig!
Mamma älskar er så....!
Självklart är det inte guld och gröna skogar 24/7 men vilken förälder har det så då hehe,
men ett enda litet leende från någon av barnen och jag smälter direkt!
Mina!
Idag ska vi gå ut och fika,
Novah ville det så då gör vi det!
Mys stund!

Jag var hos tandläkaren igår,
väldigt öm efteråt men idag känns det bara bra igen,
härligt verkligen!
Tandvärk är inge kul!

fet text
Nu är det bara 9 dagar kvar,
wiiiiiiiiie!!
Kan inte beskriva hur mycket jag längtar efter att få krama om morfar och Ann igen,
längtar längtar såååååå!
Åh snart,
snart ses vi äntligen igen hihi!

När vi kommer hem från morfar och Ann så är det dags att hämta hem denna fina lilla kille,
Oskar!
Japp vi har blivit med katt!

Nej nu ska jag göra iordning mig och barnen så vi kommer ut och fikar och rör på oss lite,
man blir så rastlös av att bara sitta inne.
Vädret e ganska bra så det e bara att passa på!

Hejpa!

Av Chatrine - 18 augusti 2016 14:56

Haha!! Vi har skojat om att Novah kommer rymma till mormor när hon är arg, igår gjorde hon det påriktigt! Stumpan min, hon e verkligen mormors tjej!

Om bara 10 dagar åker vi till Värmland!
Som jag längtar,
en hel vecka med min älskade bonus mormor och morfar,
dom är dom bästa som finns!
Jag älskar dom så tokigt mycket och egentligen är en vecka tom för lite kan jag känna...!
Men det ska verkligen bli helt magiskt underbart,
har inte sett dom på 2 år nu,
saknar dom massor!
Novah längtar oxå,
haha sötnosen längtar efter att få plocka bär och ägg från hönsen med sin bonus gammelmormor!
Ååååh att få sitta med dom och dricka kaffe är det bästa jag vet,
mysigare finns inte!!
Wiiiiie bara 10 dagar kvar nu!
Längtar och räknar ner dagarna!
Collaget e från 2014 när vi var där sist,
förra året var jag höggravid så orkade inte åka men det ska bli underbart att Morfar och Ann äntligen får träffa lilla Elliot nu med!
Åh jag ska fota hela tiden,
massa kort på mina älsklingar ska jag ta!!

Av Chatrine - 7 augusti 2016 14:02

Blandade känslor,
både tråkigt då det e helt underbart på Böda sand,
men,
ska även bli SÅ skönt att få komma hem oxå,
sova skönt i vår säng och ungarna i sina rum och sina sängar,
haha whoop whoop jag ska få sova mjukt och skönt med älskling UTAN barn på varje sida haha!!
Vaknade SJÄLVKLART sista morgonen nu hostig och ont i ryggen,
då typiskt men men,
tycker mest synd om lillen som e super hostig och snorig,
mammas älskling!



Har suttit på bussen i 2 timmar redan,
ja REDAN skrev jag,
går snabbare hem tycker jag,
sjukt skönt det!
Elliot sover just nu,
han har som vanligt charmat flera omkring oss haha!!
Sitter en mamma med sin dotter bakom oss som Elliot tycker e roliga och dom busar och pratar med honom när han ploppar upp över sätet Haha!!

Bye bye Böda ,
vi ses nästa sommar igen!
*muuuah*

Medans lillen sover så lyssnar jag på en av dom BÄSTA på hög volym i öronen,
Ron Pope om det va någon som i te fattade det hehe!
Kung!

Om exakt 3 veckor prick nu idag så åker vi till morfar wiiiiiiiiie!!
Vad jag längtar!
Shit,
Glömt vykortet från Böda,
Måste skicka nu!

Ovido - Quiz & Flashcards