Cattarazzie

Alla inlägg under mars 2023

Av Chatrine - 30 mars 2023 08:56

Haha, kollade statistiken på besök här,
14 st ändå,
Vilka har inte gett upp denna tråkblogg ?
Tack tack,
vet att den e tråkig o uppdateras sällan,
försöker blogga oftare,
Men livet kommer emellan oftast och så mycket mer händer inte lixom.
Man jobbar måndag till fredag,
sen är det lugnt lixom.
Men men...

Förra söndagen lämnade en av mina kunder tyvärr detta liv,
det tog mycket hårdare på mig än jag var beredd på,
haft hand om hen länge så blev riktigt ledsen.
Vart tomt men det är så det är,
man får lixom fortsätta och ta dag för dag.
Men nu är det bättre ,
fått en "ny kund" som gör varje dag till den bättre,
jag längtar lixom.

Detta väder hallå,
hur less e man inte lixom.
Kan våren bara komma nu och stanna,
hela Sverige behöver nu sol och värme och knoppar som brister och blommor som färgar denna gråa värld.

Imorgon är det äntligen fredag och min stora tjej kommer hem,
som jag längtar efter henne.
Mammas minime!!
Vet inte vad vi ska hitta på ännu dock,
nåt kul blir det väl iaf.
Vad ska ni hitta på i helgen då?

Gud vad jag längtar efter sommar o semester,
vill till Värmland nu o mysa med min bonusmormor,
djuren och barnen i vårt paradis!!
Drömmer mig bort som alla andra.

Buhuu imorrn slutar en av mina kollegor,
satan i gatan vad jag kommer att sakna henne alltså!!!

Snart är det morfars födelsedag,
lika jobbigt varje år att inte kunna ringa och sjunga för honom och höra hans urgulliga skratt.
Saknar verkligen honom så obeskrivligt mycket varenda dag....
Mitt hjärta blöder lite varje dag efter honom,
kommer nog alltid vara ett öppet och känsligt sår efter morfar.
Han var verkligen min andra halva,
min absolut BÄSTA människa i hela världen,
fy faaaan va ont det gör !!
Jag tänder hans ljus varje dag,
varje morgon till mitt morgonkaffe och säger godmorgon min ängel, jag älskar dig !!
Min bästa bästa!!

Detta med sorg,
så olika sätt vi alla hanterar det på.
Jag tex har förlorat så så många,
vart ledsen många gånger men ingen sorg slår den jag känner efter morfar.
Det finns många änglar man saknar ,
men man har lixom lärt sig leva med det.
Men vet inte om jag kommer kunna lära mig att leva med att morfar e borta utan denna otroliga smärta.
Men men vad ska man göra.
Jag är så tacksam för att barnen minns honom så väl,
trodde inte Elliot skulle minnas honom men det gör han väl.
Vi pratar ofta om morfar faktiskt,
barnen gillar det.
En annan ängel jag saknar mycket oxå är min morbror Seppo,
han vart inte klar med livet.
Men gällande morfar så tänker jag såhär:
Han fick leva precis så som han önskade,
han blev 87 år,
han blev gammelmorfar vilket han var otroligt stolt och lycklig över.
Elliot är även döpt efter honom vilket gjorde morfar så glad.
Klart männen i mitt liv ska ha samma namn.
Däremot trodde jag att jag skulle gå under när morfar dig,
men jag tycker ändå att jag hanterat det bra även om det tagit tid,
saknar honom VARJE DAG men vårdar hans minne väl,
tänder ljus varje dag och pratar med honom.

Denna pollen som redan startat,
så less redan och detta är baaara början.
Tur det finns allergitabletter osv.

Vill bara säga oxå att Albin Lee Meldau äger med sin unika röst!!

Vad vill ni läsa om ,
har ni förslag på vad jag kan skriva om?
Jag menar,
min vardag är inte så spännande haha.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards