Cattarazzie

Alla inlägg under januari 2021

Av Chatrine - 29 januari 2021 21:53

Älskade morfar!

Jag är så tacksam för att vi fick ett så fint och långt liv tillsammans.
Dina vingar var redo att lyfta,
men mitt hjärta var verkligen inte redo för detta,
värsta smällen jag fått i mitt liv.

Saknaden efter dig äter sakta upp mig inifrån varje dag.
Det gör så fruktansvärt ONT!!
Jag jobbar varje dag med att kunna leva vidare utan dig,
det är svårt men barnen hjälper mig att andas hela tiden.
Du var/är min andra halva,
min bästa vän.

Jag älskade våra samtal,
jag fick alltid ett sånt lugn inom mig och kände bara kärlek och harmoni.
Vi kunde prata om allt,
du dömde aldrig utan du gav kloka råd istället och jag fann alltid en lösning efter ett samtal med dig.
Hur jag än mådde från början så var jag alltid så himla glad efter vi pratat klart.

Du var så stolt över att Elliot blev döpt efter dig,
och han pratar ofta om dig ännu.
Han minns dig vilket värmer mitt kalla hjärta för jag var rädd för att han inte skulle minnas dig.

Novah pratar oxå ofta om dig,
hon saknar dig så ska du veta.
Inte bara jag som gör.
Du berörde oss alla med din eviga kärlek.
Du älskade verkligen av HELA ditt hjärta och det visade du och det verkade vara viktig för dig att tala om det oxå.

Jag är så glad över att det aldrig fanns något ont emellan oss,
tvärtom bara kärlek.
Jag har inga frågor jag aldrig får svar på heller för du var alltid tydlig med allt.

Jag använder ofta din blåa tröja.
Minns hur du skrattade när jag sa att just den tröjan ska JAG ärva,
den fick jag oxå.
Känns som en kram från dig när jag har den på mig!

Vi hade alltid så himla kul tillsammans,
och många låtar har vi som e våra,
lyssnar ofta på dom.
Har kommit 2 nya som du hade älskat moffis,
jag vet det och jag tänker på dig varje gång jag hör dom.

Åh morfar,
jag saknar dig sååååå....

Av Chatrine - 29 januari 2021 20:28

Detta år har börjat bra,
under dessa senaste 3 veckor har jag

1. Fått bort mitt sockerberoende
2. Börjat gymma
3. Börjat äta mindre
4. Börjat med lätt frulle o lunch, sen liten portion till middag
5. SLUTAT helt med godis osv
6. Dricker bara kaffe o citronvatten,
ibland te på kvällen
7. Slutat med potatis ris o pasta
8. Börjat med promenader
9. Dricker knappt alkohol längre
10. Äter sockerärtor som snacks
11. Börjat min resa med tänderna,
redan en stor förbättra
12. Skaffat nytt jobb (men har kvar mitt andra som extra)
13. Äter mycket nyttigare
14. Rör mer på mig varje dag och målet e MINST 10 000 steg per dag.
15. Slutar äta när jag känner att jag inte e hungrig längre, alltså inte tills jag e proppmätt för det e då man töjer ut magsäcken.
16. Dricker mycket vatten till maten oxå.

Haha jäklar vilken lista det blev,
impar på mig själv.

Det som gör det enkelt för mig e att jag INTE satt några förbud för mig själv osv, utan vill jag ha en potatis så tar jag en, därför blir det för mig iaf enkelt att bara strunta i den, tar lite mer sallad istället.

Imorgon ska jag köpa gymskor oxå,
för idag fick jag blåsor under trampdynorna efter en rask promenad i en timme på gåbandet utan skor.
Imorrn hinner jag nog inte till gymmet men det e lördagar som jag tillåter mig att "fuska" hur jag vill haha.

Imorrn ska jag hem till min fina Tina och ha lite myspys,
det ser jag verkligen fram emot!!

Ovido - Quiz & Flashcards