Cattarazzie

Alla inlägg den 14 juni 2017

Av Chatrine - 14 juni 2017 22:40

Yes, nu är morfar hemma igen! Känns skönt, NU kan jag slappna av helt. Hjälpte honom in från spöregnet och sa att jag snart kommer upp till dom, för Elliot sover. Och så får morfar en stund att landa hemma innan alla barnbarns barn hoppar på honom och kramas osv. Världens bästa morfar har jag! Dock känner jag idag just att detta med mottagningen suger då det spöregnar haha. Idag åt vi älgbiffar med pastasallad till lunch, mmmmmmmums!! Det va riktigt gott kan jag lova hehe! Novah åt bara pastasallad när hon fick veta att det va älg, snuttan, hon älskar älgar!! Imorrn ska vi nog åka in till stan, shoppa lite i Töcksfors , ska bli Nice. Eller om vi åker till Årjäng och åker kana i trollsvansen, vet ej ännu. Men till en affär ska vi iaf. Kommer bli jobbigt med tidsskillnaden mellan mig o Mats när han e i NY, men det går nog bra, hoppas jag haha. Med tanke på hur svårt det redan e att få tag på varandra pga mottagningen (som knappt ej existerar) så lär det juh bli sjukt mkt svårare när han e där. Novah sitter och ritar, Elliot sover och jag tittar ut på regnet o önskar att vi oxå hade 28 grader varmt i solen som hemma på balkongen, buhu. Men det gör inget egentligen för jag har sällskap av morfar o Ann o barnen, allt jag längtat efter väldigt länge så jag klagar inte. Skönt att han e hemma igen nu känner jag. Såfort Elliot vaknat ska vi gå upp till Morfar o Ann och ha en "Välkommen hem" fika för honom, Novah o jag har plockat blommor, Novah och Ann har bakat en rabarberkaka och Ann har gjort flädersaft. MUMS!!! Det går då verkligen ingen nöd på oss inte hehe. ? Har musik på, fast låg volym sådär skönt. Till middag blir det pasta och köttfärssås, ska bli gott. Haha jag längtar till fikan med morfar och sen till att klockan blir 20 så Elliot somnat för natten. Sen tänkte jag kolla på en film med Novah och sen sova. Så himla trött.

Och nu flera timmar senare, nu e klockan 22:26.

Hah jag började att somna breve Elliot runt 16, sen vart vi väckta vid 18 för då var det dags för fikan. Haha trötta. Sen fikade vi och morfar och Elliot fann varandra direkt som vanligt fast det gått ett år sen sist. Novah o Elliot busade massa med morfar. Sen när barnen busade själva la morfar armen om mig och sa: Jag minns när du var så liten och jag fick jaga dig överallt, men lugn det går över. Jag älskar min morfar så obeskrivligt mycket. Älskar när vi pratar minnen!! Sen tog jag o barnen en promenad som vanligt, ner till sjön, stannade till en snabbis vid Lillian o bestämde att vi skulle ses imorrn efter att vi kommit hem från Töcksfors. Björn o hans vän gick oxå ner till sjön, Sigge hade vi med oss oxå såklart, det brukar vi ha! Sen tog det 50 min att natta lilleman, haha nedrans powernap (men va skönt det va, så trött). Novah somnade innan Elliot, själv. Men det märks på barnen att denna friska luft och allt promenerande osv varje dag gör dom gott. Tror inte Novah tänker på hur mkt hon faktiskt går när vi går till sjön och tillbaka flera gånger om dagen. 6600 steg, tycker jag e ganska bra för idag då vi vart inne väldans mkt då det spöregnade halva dagen.

Facetimade med älskling innan jag la mig oxå. Nu ska jag bara ut en snabbis på altan så jag kan publicera detta haha. Saknar honom redan så så mkt. Fasen hela dagens kort lyckades jag klippa ut o spara på datorn, brukar juh kopiera och spara dom jag vill hani albumet sen när jag lägger upp mitt semester album via mobilen, gaaah. Ni som fattar ni fattar, irriterande!!! Nope nu ska jag sova för efter frukosten ska vi till stan, alltid kul!!!

Godnatt från en harmonisk, lugn och lycklig tjej!! Mmmm landet, älskar detta!! Bästa morfar & Ann ??

Nattinatt!!!

Av Chatrine - 14 juni 2017 10:23

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Chatrine - 14 juni 2017 10:04

Vill börja detta inlägg med att gratta min far och lillebror Pontus på deras födelsedag, så, grattis mina fina grabbar, hoppas ni får en fin dag! ???

Igår runt 18 tiden kom vi ner till morfar o Ann, men morfar e kvar på sjukhuset men ska eventuellt få komma hem idag så vi håller tummar och tår för världens finaste!! Vi hade med oss middag till Ann med från KFC, mums hehe. Så vi åt middag tillsammans , sen gick jag och mina älsklingar på en promenad, sa hej till Lillian och Björn, sen fortsatte vi ner till sjön där vi tog lite bilder ( såklart ) och det kryllade av grodyngel så Novah vart helt till sig !! Sen gick vi tillbaka och fikade med Ann, kollade nyheterna och hade det kosligt! ??

Sen efter så gick vi ner, barnen somnade och vi satt i köket tillsammans. Största vinsten e att finna den där pusselbiten som får allt att falla på plats helt naturligt, den man kan sitta tyst med samtidigt som man umgås. Den man kan prata med om allt och skratta tillsammans med. I found him! Och en vacker son gav han mig med, vår fina kille (som är en miniatyr av sin fina far). Haha dom e så sjukt lika mina killar!! ?

Novah sitter och bygger o spelar på paddan, Elliot sover och jag sitter här och skriver. Så skönt, det finns vissa platser där man har mottagning så när det e såhär lugnt kan jag passa på att "näta" lite. Kommer bli tomt utan gubben i en vecka nu. Men det va mysigt att han sov kvar en natt med oss. Han får träffa morfar när han hämtar oss sen. Hoppas morfar kommer hem idag, då blir det eventuellt att åka till stan o handla lite. Annars ska vi åka och hälsa på honom på sjukhuset OM han blir kvar en natt till.

E så glad att man kan spara ner musik på Spotify offline o samma med film på Viaplay, det räddade typ oss haha. Jag lyssnar på musik nu och Novah håller på med paddan som sagt. Vi tar det lugnt för oss själva medans Elliot sover. En paus lixom! När han vaknar igen ska vi fika med Ann. Ska bli mysigt.

Kan knappt fatta än att vi äntligen är här, vi är verkligen här! Jag bara älskart, detta e mitt paradis! Älskar att umgås med världens bästa morfar o helt klart världens bästa bonusmormor! Underbart! Det är så obeskrivligt vackert här, man måste uppleva det för att verkligen förstå! Och det är en sak jag är glad för, att Matsen vart här, träffat morfar o Ann flera gånger, sovit här osv. Han har fått uppleva det bäst stället jag vet! Vissa saker är viktiga att få dela med sig av. Ska slänga upp lite kort från igår och idag i ett nytt inlägg. Eftersom jag inte har mottagning här inne i stugan så skriver jag i anteckningar och sparar tills jag kan publicera det. Hehe. Vet många som inte skulle klara av att inte ha mottagning hela tiden, men jag tycker det e skönt. Har med mig mobilen överallt som kamera.

Novah pratar om att åka till Årjäng hela tiden hehe, sötnos. Hon vill till trollet som har en rutschkana i sin svans, den har hela vår släkt åkt i, lite av en tradition typ, ett måste iaf när man e här. Haha även jag åker varje gång jag e här, iaf en gång.

Cocopops paus!

Solen skiner, det e varmt och skönt. Igår regnade det lite grann men sen kom solen fram igen, lagom till vår promenad. Skönt!

Nu ska jag ta en kaffe i lugn och ro själv, ska sätta mig en sväng vid garaget! ?
Det är där jag kommer publicera detta!

Hoppas alla får en fin dag, det har vi, nu väntar vi bara på morfar oxå, sen e vi hela!! ??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards