Cattarazzie

Alla inlägg den 5 maj 2019

Av Chatrine - 5 maj 2019 19:40

Alltså....,
jag gör en supergod kycklinggryta annars,
men idag blev den helt amazing!!
Jag gjorde som vanligt men hällde även i lite vispgrädde i grytan och lite fler + nya kryddor och pang = AMAZING!!

Den blev så galet god att jag åt för mycket,
på tok för mycket så ligger i soffan
med jordens matkoma.
Ungarna käkade pasta med kycklingklubbor,
dom gillar juh inte grönsaker osv,
bevare mig för att äta det haha!!
Men maken älskade maten!!
Älskar grönsaker!

Kyckling är alltid poppis här hemma,
klubbor o filéer osv,
alltid en vinnare!
Om ni e intresserade av receptet så har jag
skrivit ner det här under bilden!

Recept!

* En burk kokosmjölk
* Lite vispgrädde
* Halv burk böngroddar
* Halv burk bambuskott
* 1 HALV tsk röd curry pasta
* En hönsbuljong
* Skivade morötter

Kryddor:

( inga speciella mått, efter egen smak)

* Curry
* Knorrs kycklingkrydda
* Knorrs grillkrydda
* Vitlökspulver (eller vanlig vitlök)
* Lite salt

Ovido - Quiz & Flashcards