Cattarazzie

Alla inlägg den 9 augusti 2018

Av Chatrine - 9 augusti 2018 22:18

Stackars Sigge ska till veterinären imorrn bitti,
Novah råkade trampa honom på tassen idag så ena klon nästan lossnade.
Novah ska följa med Ann till veterinären som är i Töcksfors,
blir nog skönt för oss med en paus ifrån varandra en stund.

Idag har vi tvättat och hängt ut den i det fria,
kläderna luktar så friskt och torkar fort då.

När jag kommer hem sen kan jag lova att både jag och Novah kommer uppskatta wi-fi /internet så mkt mer.
Men,
jag klagar inte så för nu kan jag faktiskt blogga lite osv,
ringa om jag behöver osv så det e skönt.
Haha men hallon suger här!
Och jag saknar min gubbe faktiskt!

Nu ska jag sova så ha det fint!

Av Chatrine - 9 augusti 2018 12:37

GNÄLLINLÄGG!

Jag älskar att vara här men nästa gång åker jag nog hit ensam UTAN barnen...
Phuuu dom tar kål på mig.
Hands up till alla ensamstående föräldrar asså,
detta tar på krafterna.
Den ena triggar den andra hela tiden,
fröken e sur typ hela tiden för minsta lilla,
kan seriöst handla om att lillebror tog den gröna kritan och just DÅ ska hon ha den såklart.... sen e bråket igång IGEN....
Nu när han sover ska hon tjata om andra saker och jag försöker få henne att förstå att jag behöver få 5 minuter i lugn och ro till att bara få sitta, andas och dricka en VARM kopp kaffe... men icke....
Vi har lovat att vi ska åka till stranden idag men senare,
och hon har tjatat sen 7 imorse om när vi ska åka.... gaaah!!
Älskar dom små terroristerna men jisses,
give your mama a break,
Phu!!
Och Elliot har plötsligt blivit bebis,
vill bli buren konstant typ,
och när jag inte bär honom sitter han stilla och skriker tills någon tar upp honom...
Efter en kvarts skrik så typ hela Värmland hör honom tar man upp honom och typ känner att man vill gå upp i rök.
Vakna från en jobbig mardröm lixom.
Dessa dagar har vart underbara men barnen tar långsamt kål på mig.
Kan ärligt säga att jag längtar sjukt mycket tills Novah e hos sin pappa och bonusmamma igen och Elliot på dagis.

Mvh en slutkörd mamma som trodde fel om att bli utvilad på semestern...

Av Chatrine - 9 augusti 2018 08:31

Godmorgon ni som läser!

Just nu är klockan 08:01, Elliot ligger breve Novah och kollar på Airbuddies på paddan. Jag sitter på altanen och dricker kaffe medans jag skriver här... kollar ut över denna vackra vy och ler. Tänker på morfar, saknar honom så mkt.... We were flying without wings... now my wings are broken but maybe they Will heal someday! I?m sure... Jag vet att morfar inte vill att jag ska sörja, han hade ett fint långt friskt liv. Vi har sååååå många fina minnen tillsammans och dom vårdar jag ömt i mitt hjärta! Men, önskar såklart att jag kunde få hålla om honom igen...

Om det fortsätter vara så fint väder som det är just nu så ska vi åka till stranden, samma strand där morfar lärde mig att simma en gång i tiden för längesen.... Då tar vi med oss strandleksakerna som vi köpte igår oxå. Vi har gjort något varje dag, det e kul för barnen. Själv hade jag önskat att jag bara fick sitta själv med morfar och druckit kaffe, tagit roliga selfisar som vi gjorde förra sommaren.... 3 gånger har jag gråtit ordentligt sen vi kom hit, och en av gångerna kändes det som om någon höll sin hand på min rygg, det var säkert morfar som tröstade mig och sa att jag inte ska gråta, för då kändes det redan mkt bättre!!

JAG ÄLSKAR ATT VARA HÄR!!

Ann har vart min mormor i nästan 30 år, älskar henne som min mormor OCH en av mina bästa vänner. Vi är familj via kärlek och det är det bästa!! Ann sa en så fin sak häromdagen till barnen: Ni får vara mina barnbarns barn. Åååh det värmde i hjärtat, även om jag vet att hon alltid känt så, men att höra det kändes så varmt och fint!! Novah och Elliot älskar Ann och alla djuren så mycket med, vi är en enda stor familj! Man får så mycket kärlek här.

På lördag kommer min man och hämtar oss... tiden här har gått så fort samtidigt som det alltid är skönt att komma hem igen, även om detta känns som mitt hem oxå! Vi kommer kunna vara med på svågerns kräftskiva, wihooo. Vart så ledsen när jag trodde vi skulle missa den faktiskt. Det är alltid så kul. Även där med dom är man familj och älskad!! Jag har en stor familj, och dom har jag valt själv oxå, och väljer att fortsätta ha dom alla!! Underbart!!

Många förstår sig inte på mig och Mats, och tro mig det gör inte vi själva heller, men vi har en stark kärlek som inte ens vi själva rår för. Vi dras alltid tillbaka till varandra, och ni vet juh själva hur mååånga gånger vi gått isär osv, men vi är som magneter vare sig vi vill eller ej. Och vår son, wow honom har vi gjort bra. Han är det absolut bästa som kommer från oss helt klart! Jag älskar mina fiiiina barn, dom är fasen bäst! Utan dom hade jag aldrig funnits, dom är luften jag andas varje dag trots att dom kan göra mig helt galen haha!!

Haha oj vilket långt inlägg det blev nu såg jag... ja men jag postar detta då och skriver vidare senare ikväll!

Tjingeling på er!

Skickat från min iPhone

Av Chatrine - 9 augusti 2018 08:29



Idag har vi vart i Årjäng och lekt vid trollet, shoppat lite och fikat som vi brukar. Barnen har vart vilda osv idag så jag är heeeelt slut och ska strax sova, kl är 21:15. Sen här hemma åt vi norska färska räkor, skalade och gjorde räksmörgåsar med Anns hembakta bröd, oooh det var SÅ gott! Mums. Jag och Ann satt kvar och åt resten av räkorna då barnen inte ville ha, inte oss emot hehe. Jag tog en cider efter maten faktiskt, ringde Mats och sen Amanda på FaceTime.

Asså det är en så himla härlig känsla att se mina egna barn leka och älska att vara vid trollet som jag själv alltid gjort. Även jag åker i trollet varje år fortfarande med barnen, det bara är ett måste för mig. Jag vet att morfar är med oss hela tiden. Det är en citronfjäril som flög runt mig igår (ofta varje dag) när jag satt själv och lyssnade på musik och pratade med morfar, den satte sig ner på gräset ca 20 cm ifrån mig och den satt där ganska länge.

Jag och barnen gick sen ner till sjön som vanligt och Novah simmade, med kläderna på. Sa hej till Lillian och Björn en snabbis, sen gick vi hem. Nattade Elliot och han somnade direkt. Skönt! Novah somnade ca 20:45 men jag väcker dom (Novah) senast 9, annars somnar hon så sent. Jag själv orkar knappt vara vaken sent när vi e här, inte hemma heller. Men det är så skönt att somna tidigt då man går upp tidigt med lilleman. Idag vaknade han 7 och han somnade 19:25 igårkväll.

Denna vecka har verkligen gått fort känner jag. Vi har hunnit med att göra så mycket. Jag har vissa saker kvar att göra som jag drar mig lite för men det blir gjort sen det med.

Jag saknar morfar så mycket, men jag vet juh att han inte är här så jag stressar inte på morgonen för att springa upp, jag ger Ann en lugn start på dagen istället, sånt behöver man. Speciellt med dessa 2 barn haha, Novah ställer tusen frågor om allt och så men det e samtidigt kul att hon är nyfiken. Elliot röjer, hua! Men vid 9 ca brukar vi båda öppna upp våra dörrar och släppa ut barn och djur!!

Vi har det så underbart här med Ann och alla djuren, mysigt!! Nu orkar jag inte skriva mer, e ett slut idag.

Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards