Cattarazzie

Alla inlägg den 10 augusti 2018

Av Chatrine - 10 augusti 2018 13:21

Sista dagen här i sköna Värmland. Klockan är 10:38.
Jag ska vara ärlig, jag önskar jag kunde vara kvar längre men UTAN barnen, dom gör mig tokig. Jag har försökt städa hela morgonen medans Ann och Novah är hos veterinären med lilla Sigge. Men Elliot röjer fram allt hela tiden. Nu har jag tagit ut alla mattor, skakat dom, dammsugit och diskat osv, tvättade igår. Men imorrn efter att jag packat ihop allt och sen storstädat stugan helt så den e fräsch när vi lämnar så låser jag stugan så ungarna inte kan springa in i den och stöka ner igen. Mats kommer runt 13 tiden, då ska vi äta när han e framme, sen efter det så åker vi hem. Ska samtidigt bli skönt att komma hem oxå såklart.

Borta bra men hemma bäst säger man juh. Haha skönast ska ärligt talat bli att få vara barnfri en stund helt och hållet. Sen blir det kräftskiva hos svågern, det är alltid kul! Åååh ska bli underbart att få träffa alla igen, känns som jag vart borta i flera månader. Men lite har jag och Ann hunnit få sitta och prata iaf så det e skönt.

Jag har fortfarande dock massa saker att gå igenom och se vad jag vill ha och så efter morfar. Men dom sakerna jag önskat från honom har jag fått, tex hans blåa favorittröja!! Sen fick jag en sak som betyder såååå mkt för mig men det skriver jag inte ut här, hihi det får dom närmsta veta. Och nej det är inte en massa pengar så ni behöver inte leka bästis för att ni tror det haha!!

Idag är det kallt, påriktigt KALLT.... Burr. Tur man tog med sig mjukiskläder ändå, vilket jag gjorde ifall att. Det e 15 grader ute, skojar inte. Så jag hoppas det är varmt hemma för nu kommer jag verkligen uppskatta värmen igen. En lång varm dusch kommer jag ta oxå, för här får man vara snabb så varmvattnet räcker till alla. Jag duschade mig och båda barnen på 20 minuter, tkr det e ganska snabbt!

Oooh nu e min man vaken så nu ska vi videochatta !!!

Haha lyckat med tvätten, det regnar idag och all tvätt hänger ute. Orkar inte ta in allt ännu, får hoppas på att det klarnar upp och torkar sen. Har juh tills imorrn på sig så!

Första gången jag är här utan morfar, känns tomt ibland men inte alls så farligt som jag var orolig för. Ann fyller oss med kärlek så det räcker och blir över så vi har det fint med henne, mysigt! Stackars Sigge och katterna, dom får snart vara ifred när vi åkt hem. Barnen e på dom hela tiden juh.

Aaaajj.. och där rev Elliot ner cd spelaren i huvudet på mig..... GAH! Jag blir galen snart.... Snyggt, kommer hem med en bula lixom. Jag hoppas Ann och Novah kommer hem snart, orkar inte va själv med detta lilla vildfrö längre haha, jisses! Han har mer energi än något jag vet typ. Konstant sprallig förutom när han sover typ.

Nä om man ska försöka röja lite till så det blir enkelt och snabbt att få undan allt imorrn.

Nu är klockan 13:37, Elliot sover fortfarande men vaknar strax, då ska vi upp till huset och äta plättar, ska bli gott.

Jag har precis samlat ihop saker från morfar som jag vill ha från det Ann samlat ihop. Ganska mkt blev det men tog 2 av hans pyjamaser oxå, ska bli mysigt att ha dom på mig. Kändes betydligt tyngre än jag trodde , bröt ihop när jag tog upp hans glasögon från fodralet. Ja jisses.... och mer ska vi gå igenom jag och Ann... saknar dig morfar, vill helre ha dig tillbaka.

Nä nu ska jag ta en cigg i väntan på att lilleman vaknar och sen är det dags för plättar mums!!

Ovido - Quiz & Flashcards