Cattarazzie

Alla inlägg den 8 augusti 2018

Av Chatrine - 8 augusti 2018 09:49

7 augusti 2018 Tisdag

Idag fyller fina Gabriella år så GRATTIS på din födelsedag gumman, hoppas jag får chansen att gratta dig idag. Har ingen mottagning alls här med mitt hallon abonemang, konstant ingen täckning. Men nästa gång jag åker hit ska jag ha comviq istället haha. Just nu är klockan 08:46, Novah ligger och kollar på paddan och Elliot springer runt och leker doktor med sin fina doktorväska han fick av Ann igår, den är populär. Dom fick välja varsin sak i leksaksaffären. Så han lyssnar på våra hjärtan osv, haha doktor Elliot!!

Nu är klockan 22:20.
Barnen sover, det är kolsvart här i skogen, endast naturen hörs. Jag har suttit med Ann och lyssnat på när hon berättat massor om Morfars yngre dagar och deras början på livet tillsammans osv, så himla spännande att höra tycker jag. Jag älskar att sitta med henne och prata och lyssna på allt, mycket intressant!! Allt som har med morfar att göra intresserar mig.

Imorgon ska vi åka in till Årjäng, åh som jag längtar. Jag älskar att var där, åka i trollsvansen och se barnen göra det man själv alltid gjort sen små barnsben, lovely!! Haha så imorrn kommer jag ha mottagning ett tag medans vi är där inne. Vi ska köpa sandleksaker oxå till barnen som vi tar med oss till badet.

Vi gick ner tidigare till sjön efter eftermiddags fikan, Novah simmade lite och vi kollade på från kanten. Asså återigen, hon är såååå himla duktig på att simma!!! Jag var såklart beredd att hoppa i ifall att det behövdes men det gick bra. Sen slog hon i foten lite i bryggan så då gick vi hem, duschade och jag gick ner och nattade Elliot, Novah stannade kvar uppe med Ann medans. Sen när Elliot somnat gick jag upp till dom och då pratade vi massor, drack te och hade det gott. Älskar att vara här (även om barnen e bråkiga till och från och Elliot har blivit LAT och vill sitta vagn eller mest bli buren).... Haha ja alla har vi våra saker för oss på semestern antar jag.

Jag hoppas på att finna något ställe med wi-fi imorgon så jag kan spara ner fler filmer till barnen då dom vi hade har gått ut.... mysko funktion men men.... sen måste jag ha wi-fi till att korten ska sparas upp på min Dropbox oxå, mycket som inte funkar utan wi-fi SUCK!!! Jg har fört över alla foton till Ann från morfars ceremoni och alla kort som tagits här hittills, och innan vi åker hem på söndag tänkte jag föra över resten av alla foton vi hunnit ta under veckan så att hon oxå har dom!!

Vi gick allihopa iväg idag och plockade hallon, stora röda söta är dom. Senare bakade Novah och Ann (som alltid) en supergod hallonkaka som vi åt tillsammans sen på eftermiddags fikan vi alltid har tillsammans en stund efter lunchen. Mysigt! Jag älskar att vi har våra rutiner alltid när vi är här tillsammans. Nej nu måste jag oxå sova så man e pigg imorgon när vi på morgonen åker till Årjäng wohooo!!! Längtar!!
Det är en av mina favoritsaker att göra, hälsa på trollet, ta en kaffe och mysa när barnen åker i svansen!!

Nokko hyvvin (stavar säkert fel) Godnatt!!

Av Chatrine - 8 augusti 2018 09:48

6 augusti 2018 Måndag!

Idag vaknade vi runt 7 vilket va skönt men tidigt för att va här, vi sover alltid längre än vi gör hemma. Skönt!!

Vi har gjort en hel del idag men jag verkar inte ha någon stor skrivlust samtidigt som jag vill ändå... gör ett försök!

Vi åkte till Töcksfors efter vi gjort oss klara och ätit frukost osv, shoppade lite leksaker till barnen, åt lunch och lekte lite i flygplanet (bilder kommer när jag e hemma). Elliot fick en bubbelpistol så den har barnen och även vi vuxna skjutit ut massa massa bubblor med, kul!

Sen efter vi kommit hem så tog jag och barnen en promenad (som vanligt) ner till sjön och sen fikade vi med Lillian och Björn, lika trevligt som alltid! Jag ringde Mats sen efter jag nattat Elliot och pratade lite, skönt att höra hans röst när man knappt haft kontakt haha. Denna semester e nyttig för oss alla, alla får en paus typ.

Just nu är klockan 22:13 och jag ska snart sova... krypa ner breve mina små huliganer och somna till deras snosningar, mys!

Åh jag har suttit och läst massa brev och vykort osv som jag skickat till morfar och Ann genom åren, så himla kul. Ann och Novah hade ordnat en överraskning till mig efter att Elliot somnat, dom hade gjort kvällsfika med gott och varm dryck osv, så härligt!! Det var riktigt fint gjort av dom, uppskattas!! Imorgon ska vi åka och bada så jag får väl offra mig och bada med barnen haha, badkruka som man är, men det är Elliot med så blir säkert mest häng på strandkanten. Attans kom nyss på att jag glömde ta med strandleksakerna... typiskt att jag inte kom på det när vi var och handlade. Men Ica kanske e öppet imorrn så kan handla det då isåfall. Vi ska åka till en långgrund strand.

Vädret e superskönt, det är varmt men svalt jämfört mot hemma. Normal sommarvärme lixom, runt 25 grader som mest, underbart! Tom lite kyligt på morgonen och kvällen så man kan ha mjukisar utan att svettas ihjäl, lovely! Åh, jag har tagit så många fina bilder på barnen, ska bli kul att lägga upp dom sen så ni får se.... så fina! Idag såg vi två älgkalvar när vi var påväg till Töcksfors, åh dom var såååå himla fina. Oh så söta!

Jag älskar att vara här. Funderar dock på att åka hit en helg med bara Novah oxå, så vi kan ta det lugnt på ett helt annat sätt, bara vi tjejer. Elliot e så vild, han är överallt haha. Men en helg själva skulle vi verkligen behöva, då kan man även ta bussen ner om det bara är hon och jag, även det är mysigt! Imorgon efter badet ska Novah och Ann gå iväg och plocka hallon, dom e så stora och söta, underbara hallon! Sen ska dom baka något gott med dom, ska bli härligt att smaka. Och som alltid varje kväll går Novah och Ann till hönsen, matar dom och plockar ägg. Det är så kul att dom har egna saker som dom gör tillsammans, deras egna saker lixom. Dom har en så himla fin relation, älskar det! Man behöver verkligen INTE ha samma blod för att vara familj! Kärlek! Någon dag ska vi åks till Årjäng, DEN dagen längtar jag till massor. Älskar verkligen Årjäng, att åka kana i trollets svans och se barnen leka där jag och mina bröder alltid lekt. Att se hur kul mina barn har på samma plats som jag själv alltid älskat och fortfarande har så kul på! Att fika på samma Cafe, äta lunch osv. Äh men det är underbart! Jag skulle dock vilja att fler fick uppleva detta. Alla jag känner har hört mig prata om det i alla år, men inte många klarar av att vara ute i skogen utan mottagning. Haha att vara utan Facebook osv , akta er haha!! Mkt snack på många men men, inte min förlust! Nä nu ska jag sova, nattinatt!

Ovido - Quiz & Flashcards