Cattarazzie

Alla inlägg den 6 augusti 2018

Av Chatrine - 6 augusti 2018 13:25

5 augusti 2018 Söndag

Hallåååå!! Då var första natten i paradiset avklarad och det känns helt underbart att vara här även fast morfar ej är kvar. Men hans själ är med oss helt klart!! Igår var vi på byns pizzeria som har öppet en dag i månaden, ja ni läste rätt. Deras pizzor är sååååå fantastiska, helt unika ingredienser osv. Den degen är så amazing, wow!! Det var jag, Mats, barnen, Ann, hennes dotter Eva o hennes man Ketil som åt. Supermysigt!! Igårkväll satt jag, Ann och Mats och pratade och drack te och det var så skönt. Imorse åkte Mats hem igen, eller han ska till Böda. Barnen har precis ätit klart frukost o borstat tänderna osv osv så nu e vi redo för dagens äventyr. Vi ska åka och hälsa på hos Eva och Ketil i deras stuga lite senare, ska bli kul. Sen ikväll åker dom hem till Oslo igen för dom ska jobba och så. På måndag har vi sagt att vi ska åka till Töcksfors eller Årjäng och kolla, shoppa och leka osv. Brukar alltid vara skoj och mysigt! Detta hallon abonemang suuuuger juh, har ingen mottagning alls här, inte ens på vägen, så tänkte köpa kontantkort och ladda på med comviq så man åtminstone kan ringa om det behövs, kanske kolla fb osv. Uppdatera bloggen. Just nu skriver jag i mina anteckningar på mobilen så har ingen aning om när detta kan uppdateras i bloggen haha. Just nu är klockan 09:36 och barnen är helt klara, som sagt. Jag ska ut o ta en cigg och kaffe på altanen och njuta av att vara hemma i paradiset igen!! På kvällen är det svalt och skönt här, kolsvart kl 22.30, menar verkligen att det är KOLSVART. Man ser ingenting asså till skillnad från i Sthlm. Så mysigt. Samtidigt som jag undrar hur denna vecka ska bli med barnen då dom redan båda två har bråkat som tusan... Jag måste bli ännu hårdare mot båda två tror jag. Har redan hunnit träffa både Lillian och Björn, vart nere vid sjön och tagit massa fina foton, såklart!!! Nu ska vi gå upp till Ann och ta en fika!!

Nu är klockan 12:47 och vi ska snart äta kyckling osv. Elliot har nyligen somnat så när han vaknat ska vi äta. Vi har vart uppe hos Eva och Ketil och kollat deras stuga osv vilket var mysigt, dom har oxå så fint!! Jag sitter och tar en kaffe på altanen och njuuuuuter av lugnet, endast vindens sus hörs... harmoniiii!! Tänkte gå upp till Ann och se om hon vill ha någon hjälp.

Nu är klockan 16:52, vi har ätit kyckling med pasta och sallad, mums!! Sen efter maten tog jag och Ann en kaffe, försökte i lugn och ro men barnen e såååå vilda att jag blir knäpp ibland. Den ena triggar igång den andra och sen är dom BÅDA igång... gaaah!! Sen kom Eva och Ketil och Novah åkte med dom ner till sjön för att bada, jag och Elliot tog en promenad dit. Novah är så himla duktig på att simma asså, jag e så stolt över henne!! Som en fisk i vattnet medans Elliot är en badkruka som mig haha. Ketil simmade runt massor med Novah och hade även Elliot i famnen en snabbis för ett dopp, men han tyckte det var så kallt haha. Sen gick vi hem, Novah åkte med dom. Just nu sitter Novah och ritar till Ann och Elliot äter en yoghurt och kollar på Bamse.... jag försöker att bara typ andas, lättare sagt än gjort. Längtar ärligt tills dom sover så man får en stund för sig själv eller en stund med Ann utan att små stora öron lyssnar på allt!! Tycker verkligen om att sitta och prata med henne, helst ensam faktiskt! Vi är mer lika än jag förstått, kul!

Blod är inte tjockare än vatten.... vi har icke samma blod men är mer familj än jag är med många av dom andra i släkten!! Ann har vart min mormor sålänge jag kan minnas, älskar min biologiska mormor med såklart, men Ann och jag har en speciell relation och hon står mig så otroligt mkt närmare än många förstått!! Men tror dom flesta har fattat det efter att morfar gick bort, nämner inga namn...! Dom som vet dom vet.

Nu är klockan 21:19 och det e strax dags att krypa ner i sängen och sova gott. Nattade Elliot så han somnade 19:40, ringde då Mats från Anns telefon, va skönt att få prata med honom en stund. Har juh som sagt ingen mottagning så blir inte lika mkt prata som annars. Sen satt jag och Novah med Ann och kollade tv, drack te och pratade, super mysigt! Imorrn ska vi in till Töcksfors och utforska det nya stooora shoppingcentret, ska bli kul och Novah har blivit lovad slime haha, att hon inte tröttnar på slime asså. Nu är det dags att sova så godnatt allihopa och hoppas ni haft en lika fin dag som vi haft!

Ovido - Quiz & Flashcards