Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2018

8 augusti Onsdag

Av Chatrine - 9 augusti 2018 08:29



Idag har vi vart i Årjäng och lekt vid trollet, shoppat lite och fikat som vi brukar. Barnen har vart vilda osv idag så jag är heeeelt slut och ska strax sova, kl är 21:15. Sen här hemma åt vi norska färska räkor, skalade och gjorde räksmörgåsar med Anns hembakta bröd, oooh det var SÅ gott! Mums. Jag och Ann satt kvar och åt resten av räkorna då barnen inte ville ha, inte oss emot hehe. Jag tog en cider efter maten faktiskt, ringde Mats och sen Amanda på FaceTime.

Asså det är en så himla härlig känsla att se mina egna barn leka och älska att vara vid trollet som jag själv alltid gjort. Även jag åker i trollet varje år fortfarande med barnen, det bara är ett måste för mig. Jag vet att morfar är med oss hela tiden. Det är en citronfjäril som flög runt mig igår (ofta varje dag) när jag satt själv och lyssnade på musik och pratade med morfar, den satte sig ner på gräset ca 20 cm ifrån mig och den satt där ganska länge.

Jag och barnen gick sen ner till sjön som vanligt och Novah simmade, med kläderna på. Sa hej till Lillian och Björn en snabbis, sen gick vi hem. Nattade Elliot och han somnade direkt. Skönt! Novah somnade ca 20:45 men jag väcker dom (Novah) senast 9, annars somnar hon så sent. Jag själv orkar knappt vara vaken sent när vi e här, inte hemma heller. Men det är så skönt att somna tidigt då man går upp tidigt med lilleman. Idag vaknade han 7 och han somnade 19:25 igårkväll.

Denna vecka har verkligen gått fort känner jag. Vi har hunnit med att göra så mycket. Jag har vissa saker kvar att göra som jag drar mig lite för men det blir gjort sen det med.

Jag saknar morfar så mycket, men jag vet juh att han inte är här så jag stressar inte på morgonen för att springa upp, jag ger Ann en lugn start på dagen istället, sånt behöver man. Speciellt med dessa 2 barn haha, Novah ställer tusen frågor om allt och så men det e samtidigt kul att hon är nyfiken. Elliot röjer, hua! Men vid 9 ca brukar vi båda öppna upp våra dörrar och släppa ut barn och djur!!

Vi har det så underbart här med Ann och alla djuren, mysigt!! Nu orkar jag inte skriva mer, e ett slut idag.

Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Tisdag 30 april 06:29

Idag är det valborg , någon brasa ska jag o sonen såklart dra iväg och kolla på! Vart vet jag inte än dock men lutar mot Huddinge iaf. Och imorrn e vi lediga vilket alltid är skönt. På jobbet är det lite halvjobbig stämning just nu men vi hål...

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Ovido - Quiz & Flashcards