Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 5 juli 2022

Värmland

Av Chatrine - 5 juli 2022 07:34

Första dygnet i Värmland!

Bussresan gick över förväntan måste jag säga. Tiden gick fort vilket va skönt plus att barnen skötte denna resa kanon.
En stor eloge till dom.
Ann mötte oss i töcksfors och sen handlade vi lite mat osv,
va flera saker jag glömde då jag va lite stressad med trötta barn i en butik.
Ja ni vet ju hur det kan va.

Barnen sover fortfarande, klockan är bara 6.30 just nu och jag klev upp 6,
gjorde kaffe o satte mig ute och lyssnade på dammen,
bäcken och fåglarna som är det enda man hör i denna ljuvliga tystnad.

Jag har knappt någon mottagning här i Värmland så tro inte att jag ignorerar er,
svarar så fort jag får fram nåt o har mottagning.

Redan mygg och knottbitna allihopa.

Hmm undrar vad vi ska hitta på idag tillsammans.
Igår tog vi med oss Sigge på en promenad ner till sjön,
hälsade på Björn.
Vi plockade vår årliga bukett till stugan som pryder fint i fönstret.

Idag ska vi någon gång under dagen iaf hälsa på alla andra.
Vi har sån tur,
alla är nere i Värmland denna vecka så vi missar ingen,
det är toppen!

Jag njuter verkligen av att få vara här igen.
Mitt paradis så länge jag kan minnas tillbaka.
Det enda som saknas är morfar såklart,
Men vet att han är med oss.

Jag är så glad över att barnen inte får spelet över att inte ha internet här. Dom gör annat, ni vet leker ute som man själv gjorde som liten.
Livet!
Jag själv klarar mig bra utan oxå,
vet vissa ställen där jag kan uppdatera lite ibland.

Som vanligt uppdateras bloggen när jag är här,
haha finns inte överdrivet mycket att göra kl 6 på morgonen när alla andra sover,
sen om någon ens läser vet jag inte.
Skriver för mig själv ändå så gör inget hehe.

Har räknat ner dagarna så länge till semestern,
nu är den äntligen här.
Kan knappt förstå att vi ÄNTLIGEN är här ,
som jag njuter.
Tiden går alldeles för fort dock,
som alltid när man väl har sin semester,
då plötsligt flyger dagarna förbi o det e dags att jobba igen.

Jag älskar att barnen sover så bra när vi är här,
som klubbade sälar.
Men förstår dom,
jag sover oxå bra men vaknar alltid tidigt oavsett.
Blir så när man e van att kliva upp 04.30 varje dag för jobb,
så kl 6 är sovmorgon för mig haha.
Mig gör det inget,
jag tycker det e skönt att få en timme för mig själv på morgonen.
Me and my coffeeeee !!

När jag va liten så såg man älgar osv så himla ofta,
tyvärr ser man inte dom längre.
När jag berättar för barnen om tex när en älgmamma kom till dammen o badade med sina tvillingar så kan jag bli lite ledsen över att mina barn ej får se sånt.
Man kan undra vart alla älgar osv håller hus numera.
Har inte sett en på flera år här,
vilket man alltid gjorde som liten.

Hoppas vädret blir bättre idag.
Igår regnade det när vi kom men solen kom fram sen,
är dock lite kyligt.

Jag ska verkligen försöka hålla igång bloggen även efter att jag kommit hem,
är det någon som följer den ?

Hallå igen, nu är klockan 15.30 och vi har gjort massa skoj idag.
Eva (Anns dotter) kom förbi och tog med oss till Töcksfors shoppingcenter,
sen bjöd hon även oss på asiatisk buffé till lunch och det va sååå gott!
Vi har shoppat mer mat,
klassiska gottebiten va vi såklart på.
Det är en speciell godisbutik här i Töcksfors som har ALLT och deras lösgodis asså,
minst 1000 val så vi köpte en del hehe.
Det är semester!
Badring o nya armpuffar osv,
Ja vi alla är glada,
nöjda och belåtna.
Just nu tar vi det lugnt och barnen har bakat med gammelmormor som vi ska ha till fikat sen.

Jag ska kolla lite på en film med barnen nu så dom får en lugn stund o vila lite!

Sen på kvällen gick vi förbi Lilly-Ann och fikade,
det va mysigt.
Det är så himla kul att dom som sett mig växa upp här även får se mina barn springa runt oxå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Av Chatrine - Torsdag 4 april 07:27

Som vanligt har det inte hänt så mycket mer än jobb osv. Ni vet, eat, sleep , work and repeat!! Tur man trivs med sitt jobb asså. Jag mår superbra och har börjat "boa" mer hemma inför våren osv. I lördags var jag och lilleman på Skanse...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards