Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 17 juli 2019

Onsdag!

Av Chatrine - 17 juli 2019 22:40

Vilken dag alltså.... åh!
Just nu är klockan 17:51 och barnen leker vid Ann som rensar o fixar bland sina vackra blommor hon har överallt. Ja det e sååååå himla fint! Dom har ätit glass och lekt med grodan Freddy osv.

Jag och Elliot tog en tur ner till sjön för en stund sen, kollade bebisgrodorna, tog lite foton och fikade med Lilli-Ann på tillbaka vägen. Men , jag säger juh alltid att morfar är en vacker fjäril. Vi sitter där o fikar o pratar om morfar o gamla tider, då kommer en jättestor o så vacker fjäril som satte sig på mitt finger, på kakburken flera gånger. Alltså hur häftigt??!!! Tar lätt det som ett tecken på att det var morfar som kom o sa hej, helt klart!!

Idag har vi alla vart i Årjäng och lekt vid trollet som vi alltid gör varje gång vi är här, vår tradition sen jag själv var lika liten som Elliot! Vi fick lite nya kläder av Ann, så sköna och fina. Vi åt lunch på en thairestaurang som hade god buffé, så mätta. Sen åkte vi hem men stannade vid Östervalls Ica och köpte glass o mjölk osv.

Usch denna vecka har gått alldeles för fort asså.... brukar känna hemlängtan vid denna tid men icke nu. Vill stanna kvar. Borta bra men hemma bäst säger man juh, men ibland vill man vänta lite till med att komma hem. Jag älskar att vara här verkligen men det har väl ingen missat haha!!

Barnen har lekt så fint med varandra och Novah har vart såååå duktig o go med sin lillebror. Stolt mamma helt klart! Får så mkt beröm för barnen med då dom e så fina både med varandra osv. Ingen har stört sig på att Elliot e så aktiv osv, tvärtom. Det märks att barnen trivs här. Älskade Värmland, förevigt i mitt hjärta!

Nu på kvällen sådlmnade Elliot på 5 minuter, så lätt att natta honom här, vet ej vArför. För mkt frisk luft kanske hehe. Vi är juh ute hela dagarna även om vi sitter o fikar eller blåser bubblor eller vad vi ni gör, så är vi ute eller dörren e öppen om vi sitter i köket (1,5 m emellan).

Jag och Novah satt uppe med Ann efter lilleman somnat i kollade djurprogram o pratade lite, supermys. Sen kollade jg o Novah film, hon somnade fort o jag har precis kommat klart på en av dom bästa mysigaste filmerna jag sett på länge - Wine Conutry. Kanske inget för killar men girls - SE DEEEN!!! Asså då bra OCH man lär sig mkt! Iaf jag!! Tänker på mig och mina tjejer när jag såg den, åh dom e bäst!! E så van att tex prata med Jennifer typ 15 gånger om dagen men denna vecka har vi bara pratat typ 5 gånger? Mindre? Crazy. Men mottagningen e inte så bra här som ni vet.

Haha mina inlägg måste juh va röriga o jobbiga att läsa , men men!! Jag skriver bara, måste inte läsa haha!

Nu är klockan 22:30 och jag ska snart sova, ska facetima min man först bara och säga godnatt! Var redo att sova vid kl 20 egentligen hehe, men men. Innan 23 e bra. Brukar somna tidigt på landet, kolsvart om en timme och knäpptyst, bara klockan i köket som tickar och barnen breve mig som snarkar och pratar i sömnen, en o annan pruttis hör man oxå. Herregud vad skulle jag göra utan mina bäjbisaaar!! Älskar dom som fan!!
Dom gör mig tokig men samma sekund kan dom smälta hela mig.

Nattinatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Tisdag 30 april 06:29

Idag är det valborg , någon brasa ska jag o sonen såklart dra iväg och kolla på! Vart vet jag inte än dock men lutar mot Huddinge iaf. Och imorrn e vi lediga vilket alltid är skönt. På jobbet är det lite halvjobbig stämning just nu men vi hål...

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards