Cattarazzie

Alla inlägg den 15 juli 2019

Av Chatrine - 15 juli 2019 22:47

Denna dag började juh kanonskönt,
vaknade pigg och utvilad kl 7,
klev upp och gjorde kaffe som jag sen ack på altanen i min ensamhet och bara NJÖT! Elliot vaknade strax innan 8 och Novah ca halv 9. Båda pigga och glada! Vi käkade frukost och gjorde oss iordning så vi var klara och redo att åka när Ann var redo.

Vi tog en tur till Töcksfors och barnen blev som vanligt när vi är här bortskämda av mormor Ann! Så himla mysigt. Dom fick välja vad dom ville i leksaksaffären och flera saker oxå. Elliot valde stora bubblor, en räddningshelikopter och vattenpistoler, Novah valde slime slime slime haha. Ann la även till sandleksaker som e kanon när vi åker till stranden sen. Sen var vi och fikade på Espresso house, mmm en chai och choklad/fudge muffins! Ann frågade vad jag behövde men jag sa att jag har allt jag behöver med dom! Att se deras lyckliga ansikten är värt allt! Jag älskar att vara här och det var så mysigt att höra Ann säga oxå att hon älskar att ha oss här, underbart!!! Nu ska vi äta lunch, mmm kyckling!!

Åååh det var så så gott!! Hel kyckling i ugn med krispigt skinn och pasta/pesto sallad till osv, mums!! Barnen åt massa kyckling och jag åt massa av allt! Nu har Elliot massa ny energi efter maten! Haha huuuua! En promenad eller powernap kanske! Nä vi ska kolla lite film nu och ta det lugnt efter maten, Elliot leker med sin röddningshelikopter o jag o Novah kollar film, nu la sig Elliot breve oss!

Elliot somnade till filmen så det gjorde jag med, Novah hängde med Ann i lugn o ro. Sen vaknade vi o tog en fika, blåste bubblor och visade Ann hur stora man kan göra. Nu ska ungarna käka korv med bröd, sen KANSKE vi tar en promenad, men vet inte om jag orkar det idag faktiskt haha. Fortfarande sååå trött så blir nog film o gottis med barnen istället, lugnt o mysigt! Pratade nyss med Matsen oxå, hörde om det tråkiga vädret hemma i skogås. Man måste juh hålla sig uppdaterad ändå! Här skiner solen och vi har haft bra väder idag, var bara imorse det va lite duggregn och kyligt men det försvann sen!!

Nu har båda barnen somnat och klockan är 22:46, pratade nyss med min älskling via FaceTime o sa godnatt för nu ska jag oxå sova. Vi är konstant igång utomhus så man blir så trött! Skulle kollat film med Novah men båda somnade haha!!

Nattinatt

Av Chatrine - 15 juli 2019 07:42

Kl 7 klev jag upp medans barnen fortfarande sover,
tar en kaffe i naturen och lyssnar på endast den!
Helt underbart verkligen,
somnade innan kl 23 igår.
Ibland dyker det upp mottagning och då får man passa på att blogga lite!!

Idag ska jag, barnen och Ann in till Töcksfors och kolla lite,
vi kanske äter lunch där.

Asså det låter hela tiden som om det är något djur någonstans i trädgården/på tomten men ser inget.
Men det e juh oxå 8000+ kvadratmeter tomt haha så....

Idag är vädret sisådär men det skulle bli bättre till eftermiddagen så därför kommer vi passa på att ta Töcksfors först.
Dom har öppnat en ny och ännu större gottisbutik och ny leksaksaffär så dom måste vi juh såklart kolla in!!

Barnen sover än och klockan e snart 8,
skönt för dom!!
Men herregud va mygg och knott det är här,
brukar vara tvärtom lixom.
Brukar knappt va nå mygg alls men i år,
jisses!!

Nu är Ann uppe oxå,
dags att göra mig iordning så man e klar sen när det e dags att åka,
väcker barnen kl 8.

Det är så himla underbart att vara här,
skulle kunna bo i Värmland!
Älskar att vara här.
Och tänk va mysigt det hade vart att kunna träffa Ann när vi vill istället för en vecka om året!

Ha en fin dag allihopa,
hörs sen!

Av Chatrine - 15 juli 2019 07:35

Sorry,
glömde skriva igårkväll men njöt av både dag och kväll! Det finns ingen mottagning här nere. Men på vissa ställen får man mottagning och jag har såklart koll på vart haha. Men är inte så intresserad av det när jag e här, bara när man vill lägga upp en bild eller uppdatera bloggen typ. Skriver vid flera tillfällen under dagen, sen uppdaterar jag till kvällen, men detta inlägg uppdaterar jag när det e klart!

Vi startade dagen med en tur till Oslo. Novah ville inte följa med men hon hade kul med Anns dotters gästers döttrar istället. Så hon hade kul, plus att hon hade nog inte tyckt det va så kul i Oslo då vi gick runt massor i timmar, fotade osv. Hon hade ruttnat efter en kvart haha. Hon lekte med tjejerna till kvällen.

Alltså ni som inte vart i Oslo MÅSTE åka dit, den staden är helt fantastisk och det finns så mkt att göra. Jag och M ska åka dit själva utan barn nästa gång, antingen bo Anns dotter med man eller på Hotell, får vi se då men vi ska absolut tillbaka själva! Helt fantastiskt vackert! Elliot hade så kul, va juh en helt ny stad att upptäcka och saker att klättra på osv hehe. Sen på kvällen åt vi pizza från den speciella pizzerian som finns här, den har bara öppet en dag i månaden så vi hade tur. Ååååh dom pizzorna e SÅ GOOOODA!!! Mums!

Jag och Ann satt sen själva en stund på kvällen och pratade, kollade foton osv. Den kvinnan har ett fantastiskt minne. Älskar att lyssna på när hon berättar saker.

Imorse åkte M hem igen, han kommer på fredag igen och hämtar oss. Nu är det bara jag, barnen och Ann. Vi har precis kommit tillbaka efter en stund vid stranden så barnen fick bada lite, Novah ville det. Imorrn ska vi åka till Årjäng och leka vid trollet, DET är en tradition vi aldrig kommer bryta. Haha ja jag åker oxå kana i trollets svans!!

Just nu är barnen uppe hos Ann och hjälper henne med lunchen. Vi äter alltid lunch tillsammans, frukost o middag äter jag o barnen nere själva. Det är strålande sol och 24 grader varmt, alla har kortkläder på sig och vi NJUTER av vår semester! Som vi har längtat tills att få komma hit!!! Vårt paradis!

Ska bli spännande att se vad det blir för god och härlig lunch, e så hungrig nu!! Ann lagar alltid SÅ GOD mat!!

Haha jag var såklart tvungen att köpa en munktröja från Oslo som det står Norway på och en superflott mugg som jag kan dricka mitt kaffe i och minnas dagen vi var där, härlig dag!! Vi hade verkligen en kanondag, fantastiskt väder och glatt humör tillsammans. Elliot var glad osv osv.

Ikväll ska jag och Novah spela yatzy, sen kolla film och mysa efter att Elliot somnat. Egentid e våran grej här på kvällarna när vår lille terror somnat haha. Då får vi mysa och umgås själva vilket e skönt! Han är sååå energisk denna lilla man men alltid glad!

Efter lunchen tänker jag ta med barnen på en promenad till sjön och kolla grodor, finns tusentals små bebisgrodor överallt, så söta!! Har jag tur somnar Elliot i vagnen då så man får en lugn stund. Eller så är han vaken hela dagen och somnar tidigt ikväll, vilket som blir bra, sålänge han själv är nöjd!

Det är underbart att se hur bra barnen har det här. Så himla KUL att se dom göra samma saker som jag o lillebror gjorde när vi var små, samma strand, brygga osv osv.

Nä nu är det dags för lite kaffe och korsord en stund innan lunch.

Nu är det kväll ovh några timmar sen jah skrev, kom nyss på att jag inte har postat inlägget. Haha sorry igeeeen!!!

Dagen fortsatte fint, vi skulle vila en stund o jah går in i köket i 2 sekunder o Elliot hoppar runt runt i sängen o kommer åt en gammal cd spelare som finns på hyllan så den rasar ner rätt på Novahs läpp. Asså fyfaaaaan va mitt hjärta slog o jag grät nästan själv för jag hörde hur ONT hon hade o det forsade blod och jag såg inte hur illa hon gjort sig för allt blod förns en stund senare när hon kunde gurgla vatten osv. Det va inte så illa som jag farade tack och lov!!! Men stackarn har nu jordens fläskläpp, tur hon läker fort som jag!! Usch va rädd jag var!

Novah åkte med Kjertil o tjejerna o badade sen en stund, sen bakade hon kaka med Ann o sen fikade vi, alltid så himla mysigt . Vi satt på altanen o gottade oss i den härliga sommarvärmen osv.

Senare tog vi en promenad till sjön som vanligt, kollade grodor, facetimade med Matsen och Alva o Anton och visade grodorna och vi hade med oss Sigge på turen med. Sen tog vi en liten fika hos Björn innan vi gick hem, Novah hängde med Ann medans jag nattade vår lille terror. Haha ja han låter som far sin när han sover. Och sen när han somnat tog vi en te , såg film, pratade med Ann o umgicks lite i lugn och ro, så skönt. Tills knotten o myggen vaknade o då gick alla in till sig. Nu ska vi sova för imorrn ska vi till Töcksfors och mysa, ha kul och se den nya gottis butiken!!

Barnen sover som stockar nu, båda två. Klockan är 22:40 och jag ska ta en sista cigg o sen sova jag med!!

Mottagningen e inge bra här så ni vet ni som undrar lite varför jag ej lagt upp mkt, men det gör inget!

Ha det bäst ni som läser!!
Kramar från vårt härliga paradise!!

P.s
Jag kunde inte få mottagning så jag laddar upp detta inlägg imorrn när vi kommer till Töcksfors för där har jag mottagning!! Men men vad är en bal på slottet haha!!! Godnatt d.s

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards