Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 23 april 2016

Förlorade själar...

Av Chatrine - 23 april 2016 13:24

Jag tror att det är svårt att tro på "spöken" när man ej vart med om något själv,

men känner många som idag tror efter att dom upplevt något.

Kanske låter som en klysca men jag har upplevt så många olika saker som jag VET är någon från andra sidan!

När jag var mindre så vart jag lite rädd,

men idag skulle jag kunna ge vad som helst för samma upplevelser.

Ska erätta kort om lite olika händelser jag upplevt!


1. Jag läste idag en väldigt liknande händelse så måste bara berätta om denna!!

 Min morfar hade en granne som hette Bertil för många år sen,

han var min favorit.

Oj vad jag älskade älskade älskade Bertil.

Han sa alltid att jag var hans prinsessa och filmstjärna och hans fru Birgit var lika underbar hon!!

Verkligen underbara människor med fina hjärtan <3

En dag ringde morfar och berättade för min mamma att Bertil gått bort,

jag minns det som igår,

jag skulle till skolan och vart helt förstörd.

Det var inte sig likt hos min morfar sen när jag var där.

Men när vi åkte dit så såg jag Bertil stå på sin tomt,

jag vart superlycklig och sprang dit när vi klev ur bilen,

men han var ej där...

Berättade för Birgit och hon log och sa: Ja jag känner hans närvaro så han är med oss.

Idag är tyvärr även hon borta =´(


2. Lauras ( en tjejkompis ) gamla lägenhet i Jordbro,

där spökade det massor.

Man hörde hennes gamla hunds tassar mot parketten ofta.

Saker började bara gunga ibland,

tex ett halsband som hängde på ett skåp i köket när vi satt där en kväll.

Jag vart blåst i örat en gång,

då låg hon i sin säng så va bara jag uppe.

Man kunde höra en gång hur någon höll på med något som lät lite som när man

försöker stoppa i laddaren i uttaget men inte lyckas direkt.


3. I vårt gamla radhus stor jag och min mamma vid bokhyllan hon hade då,

vi pratade om min morbror som e död,

plötsligt ramlade en bok hon fått av honom ner på golvet,

men saken e juh då att det va ett litet "staket" i bokhyllan som boken stod bakom.


4. Jag va ensam hemma en gång och min lillebror hade sitt rum högst upp och han hade en stor låda full med lego.

Vi hade en katt, Russel,

men honom hade jag precis släppt ut så kunde inte vara han heller.

Jag hör ett ljud som låter som att någon "gräver i legot",

vilket va skumt då jag va ensam hemma.

Höjde volymen men det hördes högre då.

Stänger av ljudet och det slutade,

fortsatte igen osv.

Tillslut går jag uppför trappan,

det slutar,

ska gå ner igen och det börjar.

Så jag går upp och hör ljudet medans jag går fram till dörröppningen,

då slutar det....,

precis när jag vänder mig om så jag har ryggen mot hans rum så börjar det högt och tydligt...,

då sprang jag ner och satte mig i soffan och var livrädd,

sen dess hörde jag aldrig det ljudet igen.


5. Jag och en vän satt hemma hos henne och hennes dåvarande kille i deras kök,

taklampan börjar gunga och vi tänkte att det va grannarna ovanför..,

tills vi kom på att det inte fanns några då dom bodde högst upp.

Vi stannade lampan och tänkte inte mer på det,

den började igen och gungade ett tag.

Tillslut tänkte vi inte mer på det,

då börjar handtaget till sonens rum rycka så vi öppnar dörren max 2 sekunder efter att det ryckt

för att kolla om det va lillkillen som försökte öppna dörren,

men han låg och sov gott i sin säng så det va inte han.

Det va några meter från hans säng till dörren så kunde omöjligt vart han,

sen hände det samma sak 2-3 gånger och tillslut gick vi ut från köket.


6. När jag och min bästa vän Micha va ca 16 år satt vi i mitt vardagsrum,

lyssnade på musik och hade en myskväll.

Det var min morbrors döddag och musiken vi lyssnade på var strulig,

den stängdes av och sattes på osv.

Men det åskade ute så vi tänkte inte att det var något konstigt,

tills bandet vi lyssnade på gick om av sig själv,

den bandspelaren bytte inte sida själv så då hajjade vi till.

Jag säger högt: Om du är här morbror så visa oss ett tecken inom en minut,

och HELA vardagsrummet vart kritvitt i 2 sekunder,

vi båda vart helt bländade,

vart såklart skitskrajja och sprang in i sovrummet och gömde oss under täcket!!


7. När jag var mindre var jag hemma hos en vän,

Sebban och dom åt middag medans jag satt i rummet och väntade.

En gubbe ställer si i dörröppninge och bara tittar på mig,

han va så tydlig så jag tänkte inte på det mer än att det va en skum gubbe som inte hälsade eller sa något till mig.

Jag hälsade men han va tyst bara,

sen gick han lixom.

Frågade sen Sebban vem det var och han vart helt stel och berättade om en gubbe som

hade hängt sig i hans storebrors rum innan dom flyttade in i huset.

Obehagligt!!


8. En gång när jag var liten och var ute lite senare mot vad jag fick,

då hörde jag hur min mamma och min bröder var ute och ropade på mig,

jag hörde dom alla 3 ropa Chatrine högt och tyligt.

Jag vart rädd och sprang hem ( innan mamma kom hem tänkte jag ),

men mamma satt hemma i soffan och frågade vart jag vart.

Chockad vart jag och frågade hur hon kom hem så fort men hon hade inte vart ute.

Berättade då att jag hört dom ropa och att hon lätt bara sa: Din morbror visste nog att jag vart orolig så han hjälpte mig att få hem dig!


9. En gång när jag stod och diskade hos en vän så kände jag plötsligt en hand på min axel,

vart rädd och tappade koppen jag höll i.


10. Kanske inte någon spökupplevelse,

vet inte men tycker det passar in att skriva ner ändå.

När min mamma och jag var vid gravarna och gjorde fint förra sommaren så

sprang min dotter Novah runt och lekte kurragömma med flickan.

Jag har en lillasyster begravd där på samma kyrkogård som min morbror,

St Botvid.

Min mamma tog det med ett leende och förklaade att barn ser mer än vi gör.

Jag undrar vem flickan var,

var det hennes " Ängla moster " som hon själv kallar henne för <3


11. Nu för någon vecka sen när vi var där så berättade Novah för mig: Mamma idag blir en gubbe en ängel.

Jag: Va? Vad menar du?

Novah: Ja, dom sa det att han blir en ängel idag,

sen ska han oxå bo här.


Ibland undrar jag....!


12. Ofta ofta så får jag för mig att någon går förbi mig i ögonvrån.

Fick höra av en av min mammas kompisar när jag var liten att det ÄR någon

som går förbi då...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Tisdag 30 april 06:29

Idag är det valborg , någon brasa ska jag o sonen såklart dra iväg och kolla på! Vart vet jag inte än dock men lutar mot Huddinge iaf. Och imorrn e vi lediga vilket alltid är skönt. På jobbet är det lite halvjobbig stämning just nu men vi hål...

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards