Cattarazzie

Alla inlägg under januari 2016

Av Chatrine - 4 januari 2016 16:35

Först vill jag önska alla glada en god fortsättning på det nya året =)


Tänkte börja  med att berätta lite om året som gått,

det har vart bra och det bästa på hela året var självklart när vi fick vår älskae son Elliot!!!

Vår fina lilla kille!

Alla barn är superglada över att lillebror kommit

och dom är så himla fina med honom,

gosar och busar och vill mata,

hålla honom osv.

Han hade dock inte bråttom med att komma ut,

16e dagen över tiden kom han och då vart jag igångsatt dagen innan.

Förlossnings berättelsen kommer en annan dag när jag orkat skriva ner den haha,

men lite kan jag väl berätta för er som e intresserade!!


Klockan 10 prick den 14e oktober kom han,

16 dagar över tiden.

Förlossningen gick fort och jag använde bara lustgas ( epidralen funkade ej då den sattes fel ),

men enda skillnaden var att jag ej fick en paus ifrån värkarna,

absolut enda skillnaden tyckte jag.

Inte alls så farligt som jag trodde det skulle va.

Jag tyckte att personalen på sös var helt fantastiska!!!

Födde dottern på sös med.

Då hade jag även mamma med mig vilket var dunderskönt.

Men det var lite annorlunda denna gång oxå!


   

       


Laura och Amanda var först med att hälsa på lilla Elliot,

dom kom till sjukhuset samma dag!!

Det va skönt att få träffa mina tjejer kan jag säga,

mannen va hemma och duschade osv.

My people!!   


   


Sen dagen efter då vi kommit hem kom farmor, mormor och gudfar Micke på besök!!


     

Dagen efter det kom morfar, moster och Petra på besök!

     

Farbror, Daniella och kusinerna Noel och Nicole!

Även min kära vän Susanne kom och hälsade på lilleman!!

     

 

Gudmor Laura har vart här massor och hjälpt mig,

hållt mig sällskap och myst!!

Underbart!!


Detta kommer låta som en klyscha haha,

men vi är verkligen en lycklig familj full med kärlek <3

Vi har haft ett bra år,

semester på böda osv.


Semestern på böda var helt underbar och vi hade sällskap av älsklings bror med familj,

det var verkligen lyckat och KUL!!!

Ungarna hade superkul och gjorde daker hela tiden,

vi grillade tillsammans,

åt middag ute tillsammans osv,

nästan allt gjorde vi tillsammans vilket var skoj!

En riktig familjesemester.

Även jag och Daniella kom iväg själva medans våra män hade barnen =)

I sommar åker vi till böda igen som varje sommar =)

Vi träffade Mojje på böda,

såg honom uppträda vilket va skoj.

Även Markoolio och Tobbe trollkarl var där.

Haha tog 3 selfies med Mojje alla gånger våra vägar korsades.

Super mysig semester.

Rainer och Stefn med sina barn kom och hälsade på så vi drog till badet allihopa och än stranden,

vi hade kanon kul!!


                                         

   


Men,

i år har vi hyrt stuga,

lättare med rinnande vatten osv när vi har en liten med oss.

Men det ska bli skönt att ha en toalett nära haha!

Idag kom äntligen älsklingen hem från sin pappa igen =)

Som jag längtat efter henne,

hade såklart helst velat ha henne på nyårsafton med men vi kör varannat år å i år hade vi henne på julafton och dom nyårsafton och nästa år blir det tvärtom =)

Tycker det e skönt att vi turas om så det blir bra för alla!

Är väldigt tacksam och glad över att minis pappa med familj "kör sitt race" och vi kr vårt,

men samtidigt är överens om allt sov.

Inge tjafs osv,

älskart!


DAGENS!


Mina älskade ungar <3

Mammas minis!!!

Glada barn gör en glad mamma!

     

 

Idag kom min fina flicka hem igen efter en vecka hos sin pappa och bonusmamma =)

Hon har haft det bra säger hon vilket e skönt att höra.

Syskonkärlek,

jisses vad lilleman skrattar när syrran busar med honom <3

Underbart att se mina små lyckliga <3

Vad mer kan man önska sig!

 

Mums,

idag käkade vi grillkorv med pommes,

grönsaker och beasås,

så enkelt men gott.

Ganska trött på julmat osv nu eller vad säger ni?

Någon som e sugen på ett julbord till,

inte jag haha!!

Älskling har fixat den nya datorn så nu kan jag bloga ordentligt igen från datorn,

så tråkigt från mobilen så det e därför jag knappt bloggat,

blir fel osv och ringde någon medans man bloggade så försvann allt så jag gav upp.

Men nu så =D

Hoppas lilleman sover inatt så man får sova lite,

natten som va ville han inte sova direkt,

men vi satt uppe och kollade på Greys anatomy v,

haha!

I samma veva fann jag en ny kompis via en mammagrupp,

vi satt o skrev med varandra hela natte,

skoj =)

Det va kul med lite sällskap och bebisprat =)


Novah sitter och kollar film på paddan samtidigt som hon leker med sitt lego friends =)

Om en timme e det läggdags!

Vi sitter i köket och myser tillsammans.

Vi har egentid samtidigt som vi har det tillsammans,

Elliot ligger i vardagsrummet med pappa och sover =)

Mor & dotter tid!!

  

 


Denna låt är så underbar tycker jag!!

Så enkel samtidigt som den säger så mycket!

Och till mina vänner/familj,

jag ÄR bara ett samtal bort <3




Av Chatrine - 4 januari 2016 15:33

2015 års lista kommer här:
 
Årets bästa: Vår vackra son Elliot kom äntligen till världen!
 
Årets sämsta: Att inse att vissa människor är förlorade för gott!

Årets största bedrift: Vet faktiskt inte, att tillslut inse att jag behövde vara hemma och vila innan bebis kom, jobbade sålänge jag kunde!

Årets sötaste: Elliot såklart =D

Årets fest (fylla): Noll fyllor eftersom jag vart gravid hela året haha!! Drack lite på nyårsafton nu men ingen fylla, nyårsafton var även årets fest helt klart!!
 
Årets kryssning: Ingen kryssning alls detta år!!

Årets plats: Hmm bra fråga, måste nog säga hemmet, är juh mammaledig så e mest bara hemma, men tur att man älskar sitt hem så jag trivs haha!
Årets citat/uttryck: "Du e bäst som en häst"
"En häst, en ko, en skogåsbo"

Årets tidsfördriv: Wordfeud, sociala medier.
 
Årets vän: Självklart min älskade man Mats, men även Amanda och Laura!

Årets resor: Öland med familjen!! Blir att åka till böda nu i sommar med =D

Årets bloggämnen: Med tanke på att jag vart så dålig på att blogga så vet jag ej, bebis haha!
 
Årets insikter: Sålänge man är ärliga mot varandra om ALLT så är det lugnt, jag har vuxit i mig själv detta år och allt gammalt groll är bakom mig,
 
Frågor och svar om 2015:
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Födde en son!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
 Lyssna mer på barnen!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, känner fler som fått barn.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, ingen nära kanske men min bästa väns farfar!

5. Vilka länder besökte du?
Inget

6. Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Energi. 

7. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
14 oktober, då föddes vår son!
 
8. Vad var din största framgång 2015?
Barnen!!
 
9. Största misstaget?
Haha gör inga misstag =D
Nä men skämt och sido,
alla gör misstag såklart!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Vaknade dagen innan julafton och var tokförkyld,annars inte. 

11. Bästa köpet?

Ingen aning,
köper inte så mkt till mig själv så säger väl kläder till barnen =D

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder till barnen.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
När Elliot kom!
Alla fina stunder med min kärlek och barnen.
 
14. Vilka låtar påminner dig om 2015?
 
Miriam Bryant- Ett sista glas
Intim - Samma sak
Wiz Khalifa - See you again
Stiftelsen
Linus Svenning - Dansa sakta
Charlie Puth - One call away
 
Finns många fler =)
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare,
mycket gladare =)
 
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Vet inte!
 
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Brytt mig om idioter.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma hos oss tillsammans med mamma,
svärmor, svåger och familj och alla barnen.

19. Blev du kär i år?
Räknas det att bli nykär på nytt i sin man flera gånger om?! =)

20. Hur många one night stands?
0. Haha denna fråga behöver jag inte ens ha med här *asgarvar*

21. Favoritprogram på TV?
Greys anatomy!

23. Bästa boken du läste i år?

Minns inte vad den hette,
sen har jag läst min favvo bok Lucia igen =).

24. Största musikaliska upptäckten?
Miriam Bryants tolkningar i "Så mycket bättre". Vilka jävla låtar hon gjorde!
 
25. Något du önskade dig och fick?
Min son. 

26. Något du önskade dig men inte fick?
Ja men jag vet att jag kommer få det detta år!!
Jag har önskat mig att hela familjen samlas och det kommer <3

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Var bara hemma och fikade med dom som ville komma och gratta =)

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nä,
jag är mycket nöjd!

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2015?

Mjukisbyxor typ. Bekväma kläder. Har inte lagt ner så mycker energi på mitt utseende under året.
Har väl klätt upp den gravida kroppen ibland haha.

31. Vad fick dig att må bra?
Min man och våra fina barn!

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Inte sugen på nån annan än min man men Charlie Hunnam är alltid nr ett på kändis listan =P

33. Vem saknade du?
Mina bröder och min älskade morfar <3

34. De bästa nya människorna du träffade?
Elliot såklart!!!
 
 

Ovido - Quiz & Flashcards