Cattarazzie

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Chatrine - 3 maj 2015 23:37

Så coolt och galet mysigt, pappa fick oxå känna bebis sparka igen ???? Älskar när vi ligger och "gosar mage" tillsammans ?? Vecka 18!

Av Chatrine - 3 maj 2015 16:56

TORSDAG!

Valborgsmässoafton,

älskade sköna Valborg,

vi välkomnar Maj!

Novah ville vara med mormor på dagen så från 9-14 hängde hon med mormor =)

Under den tiden så hängde jag med min fina Laura,

vi fikade och hade mysigt!

Sen inhandlade vi lite mat osv till vårt valborsgrillande!

Vi hade en supermysig valborg!

Grillade med vänner och massa barn,

sen åkte vi till Stortorp vid 20 tiden och kollade brasa,

köpte lotter,

sockervadd osv osv!

Ungarna hade kul och vi vuxna tyckte det var mysigt =)

Äntliiiigen är det maj,

bort med vintern!!

Valborg är för barnen tycker jag,

jag tycker inte att man super osv då!

Jag tycker det e töntigt att man "måste dricka" bara för att det e någon sorts högtid,

tss omoget när det finns 365 dagar på året!!!

Jag tycker det är roligare att göra saker med barnen!

Här är våra tre små rugrats,

haha gullungar!!


         

       

       

        

   


 

    


FREDAG!

Underbara Laura kom och hämtade upp mig och Novah-Lee (den minsta i mitten),

vi åkte iväg till Liljeholmen för en skön promenad.

Vi promenerade runt trekanten som sjön/spåret runt heter =)

Det var så otroligt vackert,

riktigt harmoniskt och det var så tyst och skönt!!

Pinky ( Lauras hund ) och Novah-Lee lekte,

klättrade på träd osv och hade det jättekul!

Dom gillar varandra hehe,

brukar ligga i soffan hos Laura och mysa och kolla på tecknat tillsammans   

Inte ett enda gnäll från mini om att det var jobbigt att gå eller "är vi framme snaaaart" osv,

så himla skönt!!

Massa fina bilder togs det och här under får ni se några av dom =)


  

   

       

     

   

     

        

   

     


LÖRDAG!!

Älskling, jag och Novah-Lee började plantera alla våra blomlådor,

planterade alla frön vi köpt osv,

sen kom lillprinsen och hjälpte till lite med att plantera han med =)

Alva var ute och lekte med sina vänner som vanligt hehe.

Alva sov sen hos en kompis så det var lugnt och fint här hemma,

ett barn mindre gör sån himla stor skillnad,

märkligt men sant =)

Men nu är det fint och blommigt här hemma haha,

överallt oxå =P

Men så himla skönt att ha allt planterat nu,

nu återstår det bara att vänta och se hur allt gror!! =D


SÖNDAG!!

Idag började jag dagen i luuuugn och ro för mig själv,

klev upp kl 7,

gjorde frulle osv,

njöt av tystnaden då älsklingen och småttingarna sov!!

Sen när jag gick vid 8.30 hörde jag hur dom vaknade =P

Ja jobbade kortpass idag till kl 13,

meeen det var riktigt skönt att få komma ut lite och jag trivs så himla bra på mitt jobb,

dom jag jobbar med är underbara!!

Underbart väder oxå =)

Har vart så varmt och skönt i solen!

Älskar att vi har sol på balkongen hela dagen och ända fram på kvällen tills solen går ner !!!

 

Sen gick jag och Novah-Lee ner till farsan / hennes morfar,

fikade och myste,

Novah busade med sin moster och morfar!

Sen gick moster och Novah till lekparken medans jag satt kvar med morfar och fikade =)

Älskar min farsas ideer asså,

haha han e rolig han =)


     

       

      

Haha farsan har skaffat sig en gammal riktigt cool jukebox,

den spelade dom musik på tillsammans efter att Novah fått stoppa i en femma!!

   

Morfars coola goda tuggummi automat som hon ALLTID varenda gång springer fram till!!

Måste skryta lite om att jag inte riktigt

tror att alla har en lika ball morfar som Novah-Lee har ;P

En ung sådan oxå,

han fyller 50 år i juni min kära far och jag fyller 29 tio dagar efter honom ;D

Farsans utebord på baksidan,

biker som han e ;) 


Nu ska jag fixa lite mer,

ska även plantera honungsmelons kärnor sörrö ;)

Haha ska bli spännande!


Hittils har vi planterat:

Blomkål

Dill

Rädisor

Gurka

(sån man kan göra saltgurka av)

Krukpaprika

Gula tomater

Pfysalis

Citronkärnor

(har redan blivit en växt i den krukan)

Persilja

Smultron

Chilli

Paprika

(dock förra året men det är en paprika påväg på den)

Sallad

Gräslök

Avokado


Barnen tycker detta e skitkul så det e bara att köra på,

mycket olika från,

sen har vi stoppat i bilder på vad det är i krukan så barnen kan se vad som växer =)


Tack & Hej från mig ;)

Ovido - Quiz & Flashcards