Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 26 juli 2023

Tisdag

Av Chatrine - 26 juli 2023 07:17

Snyft,
detta blir sista natten här i paradiset...
Denna vecka gick på tok för fort.
Jag e inte riktigt redo att åka hem än egentligen men vet att barnen längtar hem lite,
iaf Elliot saknar pappa.
Men barnen älskar oxå att vara här.

Idag regnar det så morgonkaffet intas på vår lilla altan vi har vid vår stuga.
Men det e mysigt det med.

Idag vet vi inte ännu vad vi ska hitta på men en sak vet jag iaf och det är att vi ska göra så mycket vi kan tillsammans innan vi måste åka hem.

Vi har inte fikat nåt hos Lilly-Ann men vi har träffat henne 2 gånger och pratat och det va mysigt och vi har fikat med Cornelia som kommit förbi med kaka och hälsat på Björn oxå när vi gått till sjön.
Jag känner mig nöjd iaf.
Viktigast för mig e att vi umgås med Ann medans vi är här,
för vi ses bara en vecka om året och veckan går såååå fort när vi väl ses så jag vill verkligen ta vara på vår tid vi har tillsammans.
Hon är otroligt viktig för mig,
min mormor juh så länge jag kan minnas.
Älskar henne så så mycket!!

Idag ska jag iaf till raskens och ukkos grav och säga hej (djurgraven).
Lite kul för dom har alltid haft likadana hundar,
norsk lundehund.
Jag växte upp med Rasken,
Novah växte upp med Ukko och nu växer Elliot upp med Siggi.
Åh lilla Rasken min älskling,
haha han var överallt i Värmland så morfar fick alltid åka och hämta honom typ överallt.
Ukko och Siggi har alltid hållt sig på tomten.
Tänk va djur kan betyda mycket för en,
många som konstigt nog inte förstår att man blir ledsen när dom går bort.
Klart man blir när man förlorar en familjemedlem,
dom är ens barn juh.

Barnen sover, kl är 7 och jag vaknade 5.30 så nu har jag druckit mitt morgonkaffe i lugn och ro och uppdaterat snapchats dagliga foto.
Ni anar inte hur lång tid det tar för mig att lyckas med det pga mottagningen haha
meeeen det går.
Jag e inte så beroende av internet när jag är här.
Jag kan fixa lite mottagning när jag vill eller behöver det men det är inte mkt.
Nu ska jag lägga lite patianse innan barnen vaknar.

Nu är kl 8.30
Novah sover fortfarande och jag har spelat kort med lilleman och nu försöker han bygga ett korthus,
jag andas tydligen för mycket så det e mitt fel att korten rasar haha.
Jag har lagt lite patience och gör just nu en till kaffe som jag ska ta med mig ut på altanen o mysa lite alone.
Jag behöver verkligen några barnfria timmar när vi kommer hem,
stort behov av det !

När barnen bråkar antingen med varandra eller med mig för att man sagt nej eller typ som nyss att man inte får äta godis till frukost så tog jag bort godiset,
dörrar smälls igen och det gapas....
Man har lust att slänga godiset helt asså,
denna generation har ingen respekt eller förståelse alls många gånger....
Jag blir galen när det inte lyssnas och ska käftas emot och förstöras saker i stundens hetta som jag sen får skämmas över.
Tänk att det e så mycket begärt av mig att inte va otrevlig osv.... som sagt, jag behöver några barnfria timmar sen när vi kommit hem!!!!

Vi va nere vid sjön o barnen hade med sig en varsin hov.
Nu har dom fått se bebis salamandrar och dom va sååååå små.
Jösses så söta.
Nu önskar sig elliot en ödla vilket e passande då det finns ett akvarium men vi har bara inte vetat vad för djur han ska få i den.

Ann va nere hos oss och tog en kvällsfika med te och den goda kladdkakan hon och Elliot bakat tillsammans!

Nu ska vi lägga oss,
sista natten i Värmland!

 
 
Kristine

Kristine

26 juli 2023 14:57

En kabal (patience) iblant må til, det gjør seg!

Ha en fortsatt fin midtukedag ^^

http://slossplassen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Av Chatrine - Torsdag 4 april 07:27

Som vanligt har det inte hänt så mycket mer än jobb osv. Ni vet, eat, sleep , work and repeat!! Tur man trivs med sitt jobb asså. Jag mår superbra och har börjat "boa" mer hemma inför våren osv. I lördags var jag och lilleman på Skanse...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards