Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 25 juli 2023

Måndag

Av Chatrine - 25 juli 2023 06:50



Fy vad tiden går fort jämt när vi äntligen är här i vårt älskade Värmland med vår älskade Ann.
Redan måndag,
bara 2 nätter kvar buhu....
Jag vill inte åka hem ännu,
älskar att va här.

Idag ska vi åka till Töcksfors och shoppa lite som alltid när vi är här.
En tur dit står alltid på schemat,
lite våran grej.
Just nu är kl. 7.13 och kl 8 ska jag väcka Novah för hon vill fixa sig innan,
elliot vaknar nog snart av sig själv och ca kl 10 åker vi iväg.
Ann brukar bjuda på lunch vilket e trevligt.

På onsdag så kommer vi åka tidigare till Årjäng och hälsa på trollet som vi alltid gör och det är en tradition vi skapade redan när jag va liten .
Vi har sparat det till sist då bussen åker från Årjäng så vi gör den sista dagen rolig innan vi åker hem igen.
Jag tycker inte om att tiden går såååå fort varje gång vi e här,
känns som det va igår vi kom....
Kommer sakna att sitta här och dricka mitt morgonkaffe och bara njuta av naturens små läten.

Igår tvättade jag upp alla smutskläder så vi har rena kläder tills vi åker hem igen,
imorrn blir det att packa ihop allt på kvällen så det e klart och sen på onsdag förmiddag ska jag städa stugan så det är klart och fint när vi ska åka.
Vi har verkligen haft en magiskt underbar vecka här som alltid.
Barnen har inte bråkat lika mycket som dom brukar vilket e skönt.
Klart dom bråkat lite men helt normalt.
2 nätter kvar nu bara och sen e man hemma i betongen igen....

Sen på måndag blir det att jobba en vecka igen och sen är det pride på lördag och så åker vi till böda på söndag.
Men ska bli lite kul att träffa mina kunder och kollegor igen oxå.
Vissa saknar jag mer än andra hehe.
Ni vet vilka ni är - puss på er!!
Men jag tror att det kommer bli extra skönt att dra till Öland sen efter en arbetsvecka igen faktiskt,
man kommer nog bli påmind om att det e skönt med semester och så.

Nu är tuppen vaken och kl är 7.45 ,
han tog sovmorgon idag haha.
Jag är alltid vaken innan tuppen här.

Hm,
jag ska nog försöka göra såhär som jag gör nu,
att man skriver under dagen då och då och sen postar det på kvällen.

Nu e klockan 8.30 och jag och elliot är färdiga,
Siggi e vaken och skäller godmorgon haha,
Novah e vaken och ensam i stugan (jag sitter utanför) och gör sig iordning i lugn och ro,
Elliot har sprungit upp till Ann för att säga godmorgon och få sin Nutella macka.

Nu är klockan 13.06
Vi är påväg hem nu efter en tur till Töcksfors shoppingcenter.
Ann bjöd på asiatisk buffé och vi har handlat lite gott och så.
Alltid mysigt att vara där en sväng.
Blev ingen tur till leksaksaffären men dom fick godis från jättebutiken Gottebiten så nu är alla nöjda,
trötta och mätta efter maten.
Inget roligt väder idag,
det regnar och är kallt .
Nu när vi kommer hem ska vi lägga oss och se på film och vila magarna.
Senare ska vi äta jordgubbar med grädde och dricka te och mysa.
Jag köpte himlagott te till Ann,
det teet är så himla gott *skratt* .
Den doften tar fram många minnen för mig från tiden i jordbro när jag bodde där med min fackfäääjz!!

Åh wow,
Ann kom ner med en flaska nygjord saft,
den var fortfarande varm när jag fick flaskan i min hand.
Oj så gott det ska bli att dricka den.

Vi satt en stund uppe hos Ann innan vi skulle göra kväll,
satt och pratade och det va så mysigt,
alla katterna o hunden va med och gosade.

Elliot har verkligen funnit gammelmormor denna sommar,
han är med henne massor hela tiden.
Höll henne i handen när vi gick runt i Töcksfors och sitter uppe med henne själv i huset och äter Nutella macka och myser.
Helt underbart!

Nu säger vi godnatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Av Chatrine - Torsdag 4 april 07:27

Som vanligt har det inte hänt så mycket mer än jobb osv. Ni vet, eat, sleep , work and repeat!! Tur man trivs med sitt jobb asså. Jag mår superbra och har börjat "boa" mer hemma inför våren osv. I lördags var jag och lilleman på Skanse...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards