Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 22 juli 2023

Lördag

Av Chatrine - 22 juli 2023 20:05

Lördag!

Fy så fort tiden går...
Nu är klockan 6 på morgonen och jag dricker mitt morgonkaffe ute och lyssnar på bäcken som rinner och fåglarna som kvittrar.
Men ska snart in och lägga mig en stund till faktiskt.
På onsdag åker vi hem igen,
vi har hunnit göra massor redan men som vanligt så springer dagarna förbi alldeles för fort,
så är det juh alltid när man har semester.

Men ska bli kul att se hur det ser ut hemma sen faktiskt,
göbben har gjort om massor för kidsen och köket osv.
Vi behöver verkligen flytta till större,
kommer sakna vårt stora kök men det blir nog bra tillsvidare iaf.
Källaren ska bli intressant att se,
han sa att han röjt där.

Jag hoppas vi får bra väder idag så ungarna kan bada lite för det vill dom.
Just nu är det mulet och kyligt men det kanske ordnar upp sig sen.

Nu e klockan 8.10,
jag lyckades somna om ca 2 timmar,
sjukt skönt faktiskt!
Men va skumma saker jag drömde denna stund när jag somnade om,
ovälkomna gäster i Värmland som man inte blev av med osv, fy.
Vädret är fortfarande molnigt och inte så jättevarmt ännu heller,
Men hoppas det ordnar upp sig.

Idag ska vi åka till bagarstugan och äta deras magiskt goda hemlagade pizza ,
asså den är verkligen unik!
Dom har bara öppet på lördagar mellan kl 14 - 18.
Åh det ska bli såååå gott!!
Förra året hade dom inte öppet när vi var här vilket va tråkigt.

Novah sover men vaknar nog snart för vi somnade 22 igår och elliot innan det.
Elliot e uppe och leker med sin groda Bertil,
han har rastat honom ute osv.
Nu äter han frukost och även Bertil har fått flugor o kryp som elliot fångat åt honom.
Han ska få ett husdjur,
vi har ett akvarium till honom men har bara inte kommit på vad för djur han ska få,
nåt han kan ta upp iaf och gosa med.
Han älskar juh alla djur.

Kl. 8.40
Elliot har lärt sig att när gammelmormor släpper ut Siggi (hunden) så kan han springa upp till henne vilket han gör DIREKT när han hör Siggi yla sitt godmorgon,
han får en Nutella macka och sitter med henne och har en egen stund med henne. Jag tycker det är helt underbart att barnen har egna saker dom gör med henne.
Novah har börjat fråga mig vad som händer den dagen gammelmormor går bort osv,
vet inte vad man ska svara för vi vet inget än förns då lixom.
Hur som så hoppas jag verkligen det dröjer några år till.
Vet inte vad jag gör den dagen,
bara tanken på det ger mig panik!!

Så underbart att sitta och lyssna på enbart naturen,
så sjukt mysigt och avkopplande!!
Väldigt molnigt fortfarande men solen smyger fram i luckorna då och då.
Det är inte kallt iaf,
Men tillräckligt för att kunna ha långbrallor och tröja eller t-shirt iaf.

Herrejösses vad jag ÄLSKAR att vara här i vårat vackra paradis,
alltid älskat att va här sen så länge jag kan minnas tillbaka i mitt liv.
Så mycket vi har gjort med morfar och Ann.
Hon har alltid i hela mitt liv vart min mormor och jag älskar henne sååååå MYCKET asså!!
Våra pratstunder och kaffe och allt vi gör osv och allt hon gör för sina barnbarnsbarn är fantastiskt!!
Jag är så otroligt tacksam för att barnen och gammelmormor får sin tid tillsammans och att dom kommer minnas henne med kärlek.
Vi har så mycket tillsammans!

Jag är glad som fan över att Elliot minns morfar oxå.
Världens bästa morfar och gammelmorfar var han.
Bästa mannen utan tvekan.
Honom saknar jag nog mer än någon ,
tror ingen saknar gubben mer än mig.
Han var inte bara en morfar,
han var alla roller i en för mig men framförallt min själsfrände,
min absolut bästa vän!!
Han finns överallt här i Värmland,
hans älskade värmland!
Han ville leva livet ut här och det fick han göra med sin kära Ann !
Jag är så tacksam för henne i mitt liv,
hon har gjort så mycket möjligt för mig och barnen i alla år.
Vi har gått igenom så mycket tillsammans så ni förstår inte.
Hon är en klippa!

När jag sitter på gången där jag dricker mitt morgonkaffe och ser ut över ivarsbyn så är det som att en film spelas upp i mitt huvud,
minnes som spelas upp som en liten video lixom och man sitter här nu vuxen och minns tillbaka på alla roliga saker.
Har inte ett enda dåligt minne härifrån,
bara glädje och så mycket kärlek.

Klockan är 19.00
Vi har idag plockat flera liter bär och alla va så duktiga.
Elliot lyckades med en liter helt själv.
Imorgon ska vi göra saft,
blev lite sent idag.
Nu har vi precis duschat och druckit lite te och gör kväll.
Vi ska lägga oss och se på film snart men först en liten promenad ner till sjön strax . Det brukar vi göra innan läggdags.

Vi har vart vid bagarstugan idag och ätit såååå god pizza och myst,
älskar deras pizzor,
väldigt speciella och Elliot käkade en hel pizza asså.
Han e så knepig med maten när man e borta asså men det har gått bra
Men både jag och Ann blev imponerade över att han fick i sig hela pizzan,
trodde inte att han ens skulle smaka.
Dom har bara öppet på lördagar 14-18 .

Nu ska vi ta en promenad ner till sjön så Elliot får springa av sig lite innan det e dags att sova,
han somnar ca 21 senast till en film i sängen.
Vi spelar spel på kvällen ibland oxå innan vi tar kväll ,
yatzy eller Fia med knuff men ikväll blir det nog finns i sjön,
det kan elliot spela o tkr e kul.

Önskar er alla en fortsatt fin kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Av Chatrine - Torsdag 4 april 07:27

Som vanligt har det inte hänt så mycket mer än jobb osv. Ni vet, eat, sleep , work and repeat!! Tur man trivs med sitt jobb asså. Jag mår superbra och har börjat "boa" mer hemma inför våren osv. I lördags var jag och lilleman på Skanse...

Ovido - Quiz & Flashcards