Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 21 juli 2023

Fredag

Av Chatrine - 21 juli 2023 19:08

Fredag och klockan är just nu 10.16

Vi har ätit frukost och kollat film innan vi startar dagen.
Ätit kokta ägg som vi plockat hos hönsen,
färskare ägg än så finns inte.
Så himla mkt godare !

Idag vet jag inte ännu vad vi skall hitta på men ska hjälpa bonusmormor att plocka bär så hon kan göra sin goda saft till oss, älskar den !!
Någon dag ska vi åka till Norge,
hon bor precis vid gränsen så tar ca en timme till Oslo.
Vi hittar på väldigt mkt saker,
barnen får verkligen en minnesfull vecka.
På lördag ska vi äta lunch uppe i bagarstugan,
dom har bara öppet på lördagar 14-18 så det ska bli gott som tusan.

Vädret är amazing just nu,
solen skiner och värmer och himlen är klarblå men dom säger att det ska regna på eftermiddagen men det sa dom om igår oxå och Inget regn kom.

Nu är bonusmormor uppe och ute så nu ska jag dricka kaffe med henne och NJUTA!!!
Asså jag tror ingen förstår hur mycket jag älskar min bonusmormor,
oxå min sista äldre jag har kvar efter morfar.
Honom saknar vi massor !!

Just nu leker lilleman med lite saker vi köpt, Novah äter frukost.
Vi har fixat oss så vi e redo för vad som än bjuds för dagen nu.

Klockan är nu 19.00

Vi har vart iväg och ätit våfflor med sylt och grädde , till lunch gjorde bonusmormor kyckling med potatis och sallad och så sin saft.
Idag plockade vi inga bär till ny saft för det började åska och regna som tusan, men imorrn hoppas vi på bättre väder ,
Men det va fint väder hela förmiddagen.

Vi fann en groda som såklart fick en megastor glasburk som bonusmormor sparat från förra året då barnen oxå då hade grodan en stund i burken,
den har döpts till Bertil och har fått vatten och sten och grönt osv så den har det bra den stund den bor i burken.

Nu tar vi kväll,
bonusmormor ska se sina nyheter om 30 minuter så vi ses imorgon igen.
Så skönt , vi somnar ca 22 här och Elliot lite innan oss.
Vi släcker ner, drar ner rullgardinen och ser på film, det e så mysiiiiigt!!!

Nu ska jag in och göra lite te,
göra kväll med barnen och kanske spela lite yatzy.

Nattinatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Av Chatrine - Torsdag 4 april 07:27

Som vanligt har det inte hänt så mycket mer än jobb osv. Ni vet, eat, sleep , work and repeat!! Tur man trivs med sitt jobb asså. Jag mår superbra och har börjat "boa" mer hemma inför våren osv. I lördags var jag och lilleman på Skanse...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards