Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 20 juli 2023

Godmorgon

Av Chatrine - 20 juli 2023 08:15

Första morgonen i Värmland!

Jag och barnen somnade ca 23 tror jag,
efter filmmys och lite snacks.
Så sjukt mysigt att äntligen vara i vårt älskade paradis igen,
som vi längtat.
Bussresan gick hur bra som helst,
kändes inte som 6 timmar utan snarare max 3 kanske,
barnen höll sams HELA VÄGEN ,
den ni och dom satt tom frivilligt breve varandra ibland och gosade.

Känslan att se bonusmormor stå där med bilen va underbar,
magiskt att se henne igen och vilken kram vi gav varandra.
Glädjetårar kom och lyckan bara spritte i hela kroppen.
Sen åkte vi till töcksfors och handlade mat osv inför veckan.

Jag har precis satt mig i köket en stund efter att jag avnjutit mitt morgonkaffe ute och njutit av naturens magiska tystnad, hört tuppen vakna.
Haha jag vaknar alltid före honom.
Se hur solen går upp över marken och känna hur värmen stigen.
Magiskt!!

Nu vaknade lilleman ( kl. 7.38 ).
Snart vaknar nog damen min oxå,
hör henne men hon somnar nog om en stund.
Lilleman la sig breve henne i sängen och kollar film på sin mobil.
Älskar att man kan ladda ner filmer osv offline på luren.

Igårkväll efter att mormor gick in till sig så tog jag och barnen en promenad ner till sjön,
maaagiskt vackert alltså.
Vi träffade Lilly-Ann oxå en snabbis och kramades,
hon skulle iväg denna vecka men vi har bokat in en date efter helgen och jag har några öl bokade.

Asså jag ÄLSKAR att vara här,
det enda som saknas är morfar såklart.
Honom saknar jag varje dag,
min andra halva och hjälte!
Min bästa bästa !!
Men jag känner honom här mer än någon annanstans!

Idag vet jag inte vad som skall hittas på men massa mys blir det iaf.
Vi ska hjälpas åt att plocka bär idag för sen skall det göras saft,
åh jag älskar hennes hemgjorda saft!!
Idag ser det ut att bli fint väder,
blå himmel och solen skiner,
underbart!!

Lätt att hålla bloggen uppdaterad när man vissa stunder inte har annat för sig.
Här inne i huset har vi absolut ingen mottagning ALLS,
men där jag sitter och röker kan det finnas liiiiiite mottagning men det går sakta,
därför blir det små uppdateringar ibland men inget mer än så.
Jag lyckades dock skicka på snap så jag kan behålla mina dagar med er,
wihoo men det tog en stund haha.
Men vad gör det då,
har all tid i världen!!

Måste köpa pennor och målarböcker och papper osv,
vi ritar mkt när vi är här.
Både lugnande och kul om det är dåligt väder för man behöver
inte bara kolla film hela tiden .
Idag ska jag försöka ta massa fina foton,
fotar juh hela tiden men idag ska jag verkligen få till några magiska på barnen är planen iaf.

Dock måste jag juh skriva att jag funnit en UNDERBAR vän i en kille som heter Max,
ny kollega och vi klickade direkt.
Vilken sweetheart asså!!
Vi ska ses när jag kommer hem från Värmland igen.
Vi ska på pride tillsammans oxå,
asså det kommer bli så sjukt kul,
har kläder osv till det.
Vi ska ses hos mig innan och göra oss iordning tillsammans,
gaaaah vad jag längtar,
snacka om att vi kommer ha kul!!
För er som ej vart på Prideparaden än,
asså det är en så kärleksfull upplevelse så ni anar inte.
Såååååå MYCKET kärlek i luften precis överallt och man går runt och känner bara ett rus av lycka !!
5e augusti kl 13 börjar paraden,
kolla in den!!

Nu ska jag ut och ta en cigg och en kaffe och mysa lite till och uppdatera bloggen för er som läser.
Jag förstår inte att jag e så dålig på att blogga nuförtiden,
men det händer juh inget speciellt lixom, man jobbar och är hemma .
Men ska skärpa mig!
Puss & kram hela dan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Tisdag 30 april 06:29

Idag är det valborg , någon brasa ska jag o sonen såklart dra iväg och kolla på! Vart vet jag inte än dock men lutar mot Huddinge iaf. Och imorrn e vi lediga vilket alltid är skönt. På jobbet är det lite halvjobbig stämning just nu men vi hål...

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Ovido - Quiz & Flashcards