Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 31 juli 2021

Go kväll

Av Chatrine - 31 juli 2021 19:44

Denna vecka har gått på tok för fort verkligen, känns som att vi kom i går men imorrn åker vi hem redan. Snyft, jag e inte klar här känner jag. Men ska oxå bli lite skönt att komma hem igen. Man säger väl så, borta bra men hemma bäst? Ska dock bli skönt att ha Internet igen och kunna kolla på Netflix eller så, sova i min egen säng även om det e mysigt här. Älskar att va här .

Idag kom Eva o Kjetil över med hemlagad tunnbrödsrulle från bagarstugan. Alltså, vildkorv med grönsaker och hembakt tunnbröd osv osv, sååååååå galet fort, och deras hemgjorda kanelbullar efteråt. Det satt fint de. Idag har vädret vart helt okej faktiskt, och imorrn när vi åker hem ska det bli fint, typiskt. Men vi va nere vid sjön efter en promenad i den sköna kvällssolen och barnen badade lite och jag satt och njöt, drack en kall, fotade, kollade på barnen som lekte o hade skoj, sög in den sista kvällen av mitt paradis. Längtar redan tills nästa gång.

Imorrn förmiddag åker vi hem så blir att städa stugan osv efter att barnen ätit sin frukost. Sen lunch tillsammans med Ann innan vi åker.

Ikväll tog vi alla en varsin dusch, samlat ihop all smutsig tvätt så det första som sker hemma e att dra igång maskinen. Novah åker hem till sin pappa, Anton e hon sin mamma, bara Elliot hemma. Kl e 19.34 nu när jag skriver, e sååå trött o redo att sova men somnar jag nu vaknar jag väl pigg som en lärka kl 4 haha, väntar till 20.30 iaf. Elliot somnade kl 19, novah ligger vaken och kollar film och myser. Snart ska vi spela Yatzy och lite vänd10a.

Jag måste köpa vanish eller klorin så jag kan tvätta min kritvita nya mjukisdress, den får tvättas ensam. E så rädd om den, hoppas den inte blir förstörd. Jag brukar inte va så duktig med vitt haha.

Så irriterad på min mobil, eller ja på minnet som plötsligt bråkar om att det e fullt fast det e så mycket mindre på luren nu än det brukar vara. Knappt foton på då jag sparat och sen raderar från mobilen för att lösa minnet men icke. Blir galen. Det ska bli skönt att kunna spara upp allt i min Dropbox sen hemma. Jag Tror inte ni förstår denna mottagning asså kaos haha. Det tar sjukt lång tid att ladda upp något OM man ens lyckas. Men men, hoppas detta kommer upp. Nu ska jag ut o ta min kvälls cigg och försöka ladda upp detta inlägg.

Nattinatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Tisdag 19 mars 09:05

Vabbdag nr 2, hoppas verkligen lilleman kryar på sig snart. Såhär sjuka har vi aldrig vart tror jag som denna period.... Tragiskt att vissa ska försöka tjafsa om pengar eller gamla "flammor" osv som inte ens rör dom överhuvudtaget istället för a...

Av Chatrine - Söndag 17 mars 09:49

Derby idag, heja heja djurgården!! Blir att se matchen hemma med trevligt sällskap och streama matchen. Typ bara då jag gillar att kolla, när det är derby. Lilleman har dragit på sig en förkylning vilket e typiskt, stackarn men vi får hoppa...

Av Chatrine - Fredag 15 mars 10:27

Äntligen är det barnvecka igen, som jag längtar efter mina små knodds. Idag tog jag ledigt så har vilat, fixat hemma för barnen och boat in mig hemma i lägenheten mer. Känner mig starkare lättare och lyckligare än någonsin , sjukt skön känsla !...

Av Chatrine - Onsdag 13 mars 06:30

Så var det onsdag igen och snart fredag och dagen då barnen äntligen kommer hem igen till mig. Längtar efter mina busar nu!! Att vara singel känns så mycket bättre än man trodde, Men det e skönt att ha sig själv och barnen att tänka på, jobba l...

Av Chatrine - 6 november 2023 08:38

Åh vilken mysig helg det vart. Hela familjen har umgåtts, även dom stora barnen har hängt med på saker och vi har vart i spökhus och den tänt ljus vid gravarna och pysslat massor osv osv. Det är så mysigt när även dom stora barnen vill hänga med ...

Skapa flashcards