Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 30 juli 2021

Grattis mamma 60 år

Av Chatrine - 30 juli 2021 07:03

Godmorgon från vårt älskade underbara Värmland!

Idag e ingen vanlig dag för det är världens bästa mammas / mormors 60 års dag!! Hipphipp hurra hurra hurra hurraaaaaa för mamma på din 60 års dag!! Vi älskar dig mer än ord kan förklara, och när vi kommit hem sen ska vi fira dig min drottning!!! Älskar dig mest!

Som vanligt så startar jag dagen tidigt med en kaffe utomhus i mitt paradis, ser ut över den vackra vyn och hör bäcken surra, fåglar kvittra. Barnen sover gott och jag andas den mest friska luft som går.

Igår kom äntligen Eva och Kjetil hit, som jag längtat. Eva är Anns dotter. Eva körde med oss till töcksfors efter jag berättat att jag inte har körkort för annars hade vi redan vart där. Men det va så himla mysigt att få umgås med henne igen. Vi har inte setts på 2 år pga covid. Hon bor i Norge annars. Vi shoppade kläder, pennor och block, godis såklart inne på Gottebiten. Typ världens största godisbutik, dom har allt och MYCKET. Jag köpte som vanligt för mycet godis som jag inte ens har rört haha, så onödigt men men familjen blir glad. Kan va gött på resan hem på söndag. Ny vit mjukisdress till mig, en svart mjukisdress till Elliot med skelett på som han älskar. Coola killen. Novah ville inte ha kläder men hon valde naglar istället, Ja ja haha hon e nöjd iaf oh det är mössan (huvudsaken) haha. Sen va vi såklart i leksaksbutiken som vanligt o dom valde en varsin sak. Vi har våra små "traditioner" som vi alltid gör här.

Jag njuter av att få äta Anns goda mat igen, alltid så gott. Jag gjorde tonfiskröra och Ann älskade den, så kul!! Ska lämna recept till henne. Sen blev hon glad för presenten vi hade med oss då hon fyllt år. Köpte skansen te som kommer från skansens bin, skansen te, svartmed smak av fläder och svartvinbär, en mugg såklart med fina älgar på och en tepåse i silikon. Hon blev så glad!

Buhuuu, jag vill inte åka hem än, denna vecka har gått på tok för fort verkligen. Kommer verkligen sakna mina mornar i den fria harmoniska tystnaden, bara jag och naturen.

Det har regnat och åskat i 3 dagar nu, lite kallt oxå och verkar va samma väder idag, har dock inte börjat regna ännu. Jag saknar den där hettan nu med strålande sol så man svettas. Nu har jag fått svalka ner mig ordentligt. Dock mysigt på ett sätt då man kan dra på sig en mjukisdress och mysa, Meeen nu vill vi ha sol igen. Hoppas ni andra har bättre väder än oss.

Vad har ni gjort denna vecka? Jag har ingen mottagning här som ni kanske märkt. Skriver mina inlägg o mobilen och postar dom sen när jag sätter mig ute på gången igen med en kaffe, vet vart jag får LITE mottagning så jag kanske kan uppdatera Lite härifrån. När jag kommer hem sen så kommer jag uppdatera med ett album som vanligt. Tänk, 2 år sen vi var här sist pga coronan, sjult, 2019. Förhoppningsvis blir nästa sommar normal igen.

Nu När Elliot vaken, han kollar film och äter frukost så jag ska passa på att ta en kaffe ute igen och uppdatera detta inlägg om jag har tur.

Vet inte om någon ens läser min blogg men ha en fin dag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Av Chatrine - Torsdag 4 april 07:27

Som vanligt har det inte hänt så mycket mer än jobb osv. Ni vet, eat, sleep , work and repeat!! Tur man trivs med sitt jobb asså. Jag mår superbra och har börjat "boa" mer hemma inför våren osv. I lördags var jag och lilleman på Skanse...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards