Cattarazzie

Direktlänk till inlägg 27 juli 2021

Godmorgon

Av Chatrine - 27 juli 2021 10:12

Godmorgon från vårt älskade underbara Värmland!!

Har ni alla sovit gott ? Det har vi gjort kan jag lova. Åskat och regnat hela natten , inget går upp emot regn som smattrar mot plåttak. Så himla mysigt. Mig gör det inte något alls att det regnar, tvärtom. Mysigt med en sval och blöt dag, det tillhör landet lite och efter denna hetta som vi har hemma i Stockholm så är det bara skönt. En paus från värmen. Det är vackert här när det regnar oxå, fotat en söt snigel på ett blött blad, regndroppar osv. Ringar i dammen efter regnet. Ja jag ser det vackra i allt.

Barnen har ätit frukost och är klara, jag med. Handplockade ägg från mormors hönor, det åt vi imorse. Färskare ägg kan man inte få till frukost. Så gott. Vi är klara att åka Så fort mormor e färdig med sitt.

Alltså, dessa stunder när vi sitter och pratar om allt mellan himmel och jord, gamla och nya minnen osv, jag ÄLSKAR dom stunderna. Himla mysigt. Synd att vi bara är här en vecka. Men funderar på en vecka i höst oxå kanske, får se.

Idag ska vi åka till lanthandeln här i Östervallskog, handla lite mjölk glass och så. Fota lite runt om här i Värmland. Mormor Ann är så mån om att vi alla ska få göra allt vi vill, hon skämmer bort oss. Hon säger att det är hennes rätt en vecka per år, håller med, klart hon får. Hon är deras gammelmormor så hon får göra vad hon vill haha, underbart!!

Jag ÄLSKAR att vara här, har alltid vart mitt favorit ställe sen alltid, så länge jag kan minnas tillbaka i mitt liv. Jag är så lyckligt lottad som har henne, eller VI är det . Haha ego jag blev.

Ha en fin dag alla som läser!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatrine - Fredag 19 april 08:29

Först av allt vill jag verkligen be dig om ursäkt för hur jag avslutade allt, förlåt för att jag sårade dig så.... Det finns en låt som jag lyssnar på där jag tänker på dig , Ja förutom "Så vill stjärnorna " såklart . Ricky Rose - Om du var här ...

Av Chatrine - Måndag 15 april 08:15


Av Chatrine - Söndag 14 april 08:03

Jag är så tacksam för dom vänner jag i livet, dom som även är min familj. Mina barn ser dom som familj och känner dom väl och jag kan räkna dom på en hand ! Dom som alltid funnits i våra liv! Sen har man arbetskollegor som man pratar med och s...

Av Chatrine - Söndag 14 april 07:48

Ni vet såna människor som själva mår dåligt egentligen och gör så att andra mår dåligt istället , avskyr sånt beteende . Man ska aldrig trycka ner någon annan , det är vidrigt beteende! Och när sådant beteende visar sig öppet på jobbet blir man ...

Av Chatrine - Torsdag 4 april 07:27

Som vanligt har det inte hänt så mycket mer än jobb osv. Ni vet, eat, sleep , work and repeat!! Tur man trivs med sitt jobb asså. Jag mår superbra och har börjat "boa" mer hemma inför våren osv. I lördags var jag och lilleman på Skanse...

Ovido - Quiz & Flashcards